Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon CP-*** sublimering

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Är det någon som har testat någon av dom små sublimeringsskrivarna som canon har?
Hur länge är garantin att ett sådant kort håller kvalitén?
Prismässigt ligger dom ju väldigt intressant, sen är det för mig inget större problem att man bara kan få utskrivet 10*15
//
AnteV

Re: Ingen!

AnteVante skrev:
Är det verkligen ingen som testat dessa skrivare?
//
AnteV

Jodå jag har en Canon CP 300 som jag använder dagligen i jobbet. Blir riktigt fina utskrifter om man kopplar upp skrivaren till datorn och anpassar bilden till skrivarens papper.

Re: Re: Ingen!

Herkules) Lennerö (Norrbild skrev:
Jodå jag har en Canon CP 300 som jag använder dagligen i jobbet. Blir riktigt fina utskrifter om man kopplar upp skrivaren till datorn och anpassar bilden till skrivarens papper.
Hur menar du anpassar bilden till skrivarens papper?
Mvh
//
AnteV

Re: Re: Re: Ingen!

AnteVante skrev:
Hur menar du anpassar bilden till skrivarens papper?
Mvh
//
AnteV

Inte skriver ut den från kameran direkt, utan minskar ner bilden till storleken som skall skrivas ut och ev gör lite justeringar i bilden, lägger på skärpa osv.. direkt från kameran blir de ok men inte lika som att skriva ut från datorn.

Hur pass åldersbeständiga blir dessa utskrifter.
Om man jämför dom med t.ex. fotolabo som jag beställer ifrån (blir dessa då sämre), eller är dom likvärdiga?
Finns det även möjlighet att skriva ut matta bilder eller är det endast blanka som går?
//
AnteV

ANNONS
Götaplatsens Foto