Annons

Canon D10 Färg

Produkter
(logga in för att koppla)
Men då kan man ju ta till en sprayburk o spreja lite på objektivet så man får matchande färger på dom.Eller så tar man o sprejar på kameran så den blir svart...:D

Re: Re: Canon D10 Färg

Calle S skrev:
Men här är den svart?

De som kanske inte bryr sig om hur den ser ut, utan vad den tekniskt kan prestera gentemot priset kanske;-)

Min FM2 är silverfärgad, och den är grymt snygg.

Nikons MF3A, FM/EM etc. Olympus OM1/2/3 Pentax mfl. har varit (är) grymt snygga silverkameror.
Den silvriga plasten i nyare modeller är inte fullt så läcker...

EF 17-40mm f/4L USM Wide-Angle Zoom Lens

The EF 17-40mm f/4L USM is an ultra wide-angle zoom lens that is being announced simultaneously with the EOS 10D, but is compatible with all Canon cameras that use the company's proprietary EF lens mount. The new lens was developed as a more affordable alternative to the renowned EF 16-35mm f/2.8L USM lens that has become a mainstay for professional photographers around the world. Featuring 3 aspherical surfaces and 1 UD glass element in a 13-element optical formula, the new 17-40mm lens delivers image quality equal to the 16-35mm lens. Like other current L-series models, the new 17-40mm lens is also built to professional standards in terms of build quality, with a metallic lens barrel and extensive gasketing for superb weather resistance. It will be available at authorized retailers in May with a suggested list price of $1,200.

Ja, D10:an är ju lite bättre än D60 på många punkter. Men det känns ändå inte som om jag behöver skämmas för min D60. Jag var lite orolig när jag köpte den, att Canons nya skulle vara så mycket bättre att det skulle kännas som ett misstag att köpa en D60, men jag kan pusta ut. Lite bättre, lite snabbare, lite billigare, visst, men ingen revolution.

ANNONS
Götaplatsens Foto