Annons

Canon EF 15/2,8 USM Fisheye

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Hejsan !!

Har nu beställt ett Fisheye objektiv !! Vore kul att kika på foton tagna med detta objektiv. Finns det någon bra länk ? Vad tror ni andra om detta objekitv och så en sak till !! Det har snackats om Pantool .. Kan någon förklara mera om denna produkt ? Jag tackar för alla svar.

Grattis!

Du har beställt ett objektiv som är väldans skoj att fota med och blir riktigt användbart med tanke på vad PT Lens t.ex. kan uträtta.
Sök gärna i forumen för tips, här är bl.a. en tråd som behandlar det hela:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=25756&highlight=ef+15+panotools

Däremot har du inte beställt en EF 15 USM då den linsen EJ har USM motor för fokusering. (Om inte Canon släppt ett nytt objektiv då förstås..)

MVH /Micke

Såg att du hade en 1D mark II. Med 15mm på denna kamera blir det ju en 19.5mm.
Använder mig av ett 20mm objektiv på min analoga och det är inte samma som att använda ett 15mm. Men i vilket fall som helst så är det en fin glugg!

Re: Grattis!

AlfaGTV skrev:
Du har beställt ett objektiv som är väldans skoj att fota med och blir riktigt användbart med tanke på vad PT Lens t.ex. kan uträtta.
Sök gärna i forumen för tips, här är bl.a. en tråd som behandlar det hela:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=25756&highlight=ef+15+panotools

Däremot har du inte beställt en EF 15 USM då den linsen EJ har USM motor för fokusering. (Om inte Canon släppt ett nytt objektiv då förstås..)

MVH /Micke

Go kväll Mikael och tackar för en intressant länk. Ja du på Cyberphoto sidan står det USM men jag köpte objektivet från AC Foto !! Där står det inget om USM ;) De kommer att bli intressant att fotografera med detta objektiv !!

thefinger skrev:
Såg att du hade en 1D mark II. Med 15mm på denna kamera blir det ju en 19.5mm.
Använder mig av ett 20mm objektiv på min analoga och det är inte samma som att använda ett 15mm. Men i vilket fall som helst så är det en fin glugg!

Instämmer !! Men nästa kamerahus jag köper kommer att ha FF !! Då är objektive 15mm också :)

Kanske skall tillägga att länken till forumet som jag skickade sist, var inriktad på effekterna av EF15 på ett 1,6x crop hus.
Jag fotar numera själv med en EOS 1D MkI och tycker att optiken är ännu roligare nu :)
Siktar själv på FF i framtiden likväl som du.
MVH /Micke

AlfaGTV skrev:
Kanske skall tillägga att länken till forumet som jag skickade sist, var inriktad på effekterna av EF15 på ett 1,6x crop hus.
Jag fotar numera själv med en EOS 1D MkI och tycker att optiken är ännu roligare nu :)
Siktar själv på FF i framtiden likväl som du.
MVH /Micke

Mitt hus har ju 1,3 crop faktor.. Det går ju rykten om en uppdaterad version av Eos 1d MkII nu också som tydligen skall heta MkII N !! Undrar hur mycke bättre den kommer att vara. Tror likväl att jag väntar på att dett kommer ut en typ av MkIII istället !!

ANNONS
Götaplatsens Foto