Annons

Canon EF 70-200 / 2.8 L IS USM III och EOS 5D Mark4

Produkter
(logga in för att koppla)

todisuwo

Ny medlem
Hej alla ;)

Jag behöver professionella åsikter, jag har EOS 5D Mark4 och jag ville köpa Canon EF 70-200 / 2.8 L IS USM III.
Kommer det här objektivet att passa min kamera och är det här objektivet kompatibelt med en Canon R -serie?

Vad tycker du om kombinationen av kamera och objektiv?
 

eif

Aktiv medlem
Hej alla ;)

Jag behöver professionella åsikter, jag har EOS 5D Mark4 och jag ville köpa Canon EF 70-200 / 2.8 L IS USM III.
Kommer det här objektivet att passa min kamera och är det här objektivet kompatibelt med en Canon R -serie?

Vad tycker du om kombinationen av kamera och objektiv?
Är inte professionell men kan ge svar på frågan i alla fall :)

Optiken i fråga passar kameran då både kamera och optik kör EF-fattning.
Kommer även fungera utmärkt med en kamera från R-serien om du använder RF->EF-adapter.

Jag kör själv en R6 med ett 70-200 USM II och det fungerar galant med adapter...till och med bättre än med spegelreflex :)
 

UlfHan

Aktiv medlem
EF 70-200/2.8 L IS USM II är i princip likadant. Det som skiljer är nyansen på den vita färgen. Jag har haft ett sådant på en 5D4, det är helt underbart optiskt men ganska tungt. Nu har jag en R5 och då gillar jag inte det objektivet. Med adaptern blir det framtungt. Jag köpte ett RF 70-200/2.8 istället.

Jag skulle titta efter ett begagnat EF 70-200/2.8 L IS USM II i din sits.
 

eif

Aktiv medlem
EF 70-200/2.8 L IS USM II är i princip likadant. Det som skiljer är nyansen på den vita färgen. Jag har haft ett sådant på en 5D4, det är helt underbart optiskt men ganska tungt. Nu har jag en R5 och då gillar jag inte det objektivet. Med adaptern blir det framtungt. Jag köpte ett RF 70-200/2.8 istället.

Jag skulle titta efter ett begagnat EF 70-200/2.8 L IS USM II i din sits.
Ja det finns en hel del tyngd i optiken som kan göra att det känns framtungt som du säger då kameran är mindre och lättare än en spegelreflex :)

Jag personligen har inte upplevt något större bekymmer, men ja...ett RF som väger 400g mindre skulle helt klart göra skillnad och man får bättre balans mellan kamera och optik.

Sen är det väl en kostnadsfråga. Har du pengarna....kör på ett RF alla dagar i veckan. Annars (trots tyngden) så är ett USM II riktigt bra optik som man kan hitta beg. för mindre än halva priset mot ett nytt RF.
 

acke

Avslutat medlemskap
Jag undrar om denna tråd är ”äkta”? Får känslan att inlägg #1 är auto-översatt från annat språk. Hoppas att jag har fel. Om TS existerar så lär hen väl återkomma och bekräfta sin existens. 🙂
 
Senast ändrad:

eif

Aktiv medlem
Jag undrar om denna tråd är ”äkta”? Får känslan att inlägg #1 är auto-översatt från annat språk. Hoppas att jag har fel.
Ingen fara så länge det inte postas länkar eller liknande till skumma sidor.

Om inte annat kanske det hjälper någon annan som går i samma tankar gällande inköp av utrustning :)
 

acke

Avslutat medlemskap
Ingen fara så länge det inte postas länkar eller liknande till skumma sidor.
Sant, fast det är ändå roligare att bidra till trådar som är ”äkta”, eller hur?
TS skapade ett nytt konto idag för att göra detta inlägg kl 10:21 och har (än så länge iaf) inte varit inne och tittat på svaren.
 
Senast ändrad:

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Jag undrar om denna tråd är ”äkta”? Får känslan att inlägg #1 är auto-översatt från annat språk. Hoppas att jag har fel. Om TS existerar så lär hen väl återkomma och bekräfta sin existens. 🙂
TS har ju ett kinaklingande namn så helt möjligt att hon körde google translate till svenska.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Anledningen till att jag är misstänksam är att det har förekommit flera uppenbara robot-trådar på FS på senare tid. Dessa har plockats bort av admin efter påpekande. 🙂
'Hon' har inte varit tillbaka så har du nog rätt. Kanske borde FS införa spärr mot registrering av robotar som många webbsidor har.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
'Hon' har inte varit tillbaka så har du nog rätt. Kanske borde FS införa spärr mot registrering av robotar som många webbsidor har.
Det har förekommit liknande trådar här som du bemärkt. Frågan för mig är: vad är syftet? Att registrera en användare för att om 1-2 år inte vara ny så man kan sätta upp bluffannonser med mindre misstanke? Ser inga länkar som skulle inbjuda till virus. Vad är syftet? Någon som vet?
 

gamleJ

Aktiv medlem
Det har förekommit liknande trådar här som du bemärkt. Frågan för mig är: vad är syftet? Att registrera en användare för att om 1-2 år inte vara ny så man kan sätta upp bluffannonser med mindre misstanke? Ser inga länkar som skulle inbjuda till virus. Vad är syftet? Någon som vet?
Vill någon rikta reklam till de värsta nördarna inom foto så lockas de ju fram i dessa trådar😂.
Lite mer seriöst så nej förstår inte heller vad syftet kan vara.
 
ANNONS