Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EF 75-300 usm

Produkter
(logga in för att koppla)

WESKER

Aktiv medlem
På photodos sida får version II av ovanstående objektiv 4.1 medans version III får 3.1 i gradering.

Det finns inga kurvor på version II den torde väl också vara äldre, dock betyder ju inte det att den måste vara sämre men hur kommer det sig att den får bättre resultat?

4,1 i photodo-mtf på en ljussvag 7x-300-zoom? Nu tror jag du har drömt.

Jag tog en titt på photodo. Du måste ha förväxlat med raden ovanför där de har testat 70-200/4, en helt annan klass av objektiv. För övrigt är inte heller den andra versionen testad. Tomma mtf-fält betyder att de inte är testade, inte att värdet är samma som för objektivet ovanför.

http://www.photodo.com/nav/prodindex.html

Haha, jag har förmodligen fattat fel, den står under ef 70-200/4L, trodde att de objektiv som stod under graderade objektiv hade samma gradering som närmaste graderade ovanför.

Självklart är det inte så, får skylla på trötthet och gå och skämmas lite.

jimh skrev:
Jag tog en titt på photodo. Du måste ha förväxlat med raden ovanför där de har testat 70-200/4, en helt annan klass av objektiv. För övrigt är inte heller den andra versionen testad. Tomma mtf-fält betyder att de inte är testade, inte att värdet är samma som för objektivet ovanför.

Tack Jim, du bekräftade det som tog längre tid för mig att fatta :)

ANNONS
Götaplatsens Foto