Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EF 90-300/4,5-5,6 DC ?
- Trådstartare HusKul
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Jag vet inte hur den gluggen presterar, men jag skulle tro att den är rätt likvärdig med den sigma du har, fast kanske lite mindre CA och distortion.
Jag tycker definitivt inte du ska köpa den bara för att fota månen. De kommer inte så himla nära ändå. Om du inte känner något enormt behov av längre bränvidd i din "normala" fotografering skulle jag hellre lägga pengarna på något annat, eller spara dem och lägga dem på en ljusstarkare telezoom av högre kvalitet lite senare.
Jag tycker definitivt inte du ska köpa den bara för att fota månen. De kommer inte så himla nära ändå. Om du inte känner något enormt behov av längre bränvidd i din "normala" fotografering skulle jag hellre lägga pengarna på något annat, eller spara dem och lägga dem på en ljusstarkare telezoom av högre kvalitet lite senare.
mange78
Aktiv medlem
Gluggen ifråga är ingen höjdare, har den själv men använder den sällan. Fungerar ok på brännvidder från 90-200 och nedbländad till 8-11. På full öppning presterar den inte särskilt bra på nån brännvidd enligt mig. Konstruktionen är ok dock, och den fokuserar hyfsat snabbt. Men som sagt, den lider av en del optiska problem.
Låter väl kanske inte som om du har ett behov av ett tele om du samtidigt funderar på en blixt istället?
Låter väl kanske inte som om du har ett behov av ett tele om du samtidigt funderar på en blixt istället?