Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Eos 1D MkIV / Eos 5D III

Produkter
(logga in för att koppla)

StudioG

Aktiv medlem
Har nu ett Eos Mk IV hus och är i valet och kvalet att byta bort det mot ett 5D Mk III hus .. Fotar mycket sport och en del bröllop och nyhetsbilder . Vad anser ni som har erfarenheter av det nya 5D Mk III huset .. Är det ett dumt drag av mej eller ??

Ingen aning,
Men jag kör en del bröllop och för mig var det ett lyft för både bröllop och barnfotografering (barn i ständig rörelse) att byta upp mig från 7D.

/Stefan R. Nilsson

Ingen aning,
Men jag kör en del bröllop och för mig var det ett lyft för både bröllop och barnfotografering (barn i ständig rörelse) att byta upp mig från 7D.

/Stefan R. Nilsson

Tack .. Även fast jag plåtar sport så kommer jag att klara mej med 6 bilder/ sek !! Och autofokusen lär ju också vara bättre på nya 5,an än vad det är på Mk IV huset !!

Tack .. Även fast jag plåtar sport så kommer jag att klara mej med 6 bilder/ sek !! Och autofokusen lär ju också vara bättre på nya 5,an än vad det är på Mk IV huset !!

6 bilder/sek är ok. Man slipper sålla så mkt. Nästan alla bilderna från Mk3 träffar ju rätt ;)

/Stefan

ANNONS