Annons

Canon Eos 3:Batteri problem!!

Produkter
(logga in för att koppla)

milnam

Ny medlem
Hej!

Batteriet i min Eos 3 "laddar ur" när jag inte använder kameran på några dar + att jag måste byta batteri ungefär efter var 5:e 36 film!! Jag använder mig av Panasonic 2CR5 Lithium 6V batteri. Någon som vet vad som kan vara fel(och isåfall om/hur det går att åtgärda), ett 2CR5 batteri ska ju räcka till åtmindstonde 20 rullar enligt Canon. Jag använder mig dessutom inte av några speciellt batterikrävande funktioner, utan fotar en bild i taget med manuell fokus etc...

Hjälp!

mvh
Mikael

PITCH skrev:
Blixten slukar en del batteri....

Full koll! :D

EOS 3 har ingen blixt ;)

Eller det var kanske ironiskt menat?

Hursomhelst så låter det som att det är någon komponent som inte påverkas av strömbrytaren. Eller så fungerar inte strömbrytaren alls.

En lösning är (som också rekommenderas) är att ta ut batteriet om du inte skall använda kameran under ett tag.

Inget svar på din fråga men det låter som något elfel. Min gamla 1N låg påslagen i minst en månad utan att batteriet tog slut.

elfel lutar det åt... googlade lite och såg att jag inte är ensam om problemet, tydligen ett problem som vissa gamla eos 3 har. får väl ta ut batteriet så länge...

...i väntan på bättre lösning, något som går att reparera??

Jeppe skrev:
Full koll! :D

EOS 3 har ingen blixt ;)

Eller det var kanske ironiskt menat?

Hursomhelst så låter det som att det är någon komponent som inte påverkas av strömbrytaren. Eller så fungerar inte strömbrytaren alls.

En lösning är (som också rekommenderas) är att ta ut batteriet om du inte skall använda kameran under ett tag.

Visste inte att kameran saknade blixt.. sorry :)

Ställer mej i skamvrån...

ANNONS
Götaplatsens Foto