Annons

Canon EOS 3 begagnat värde ??

Produkter
(logga in för att koppla)

Ruben77

Aktiv medlem
hejsan jag har en canon EOS 3 med en powerdrive
PB-E2 i fint skick.

undrar vad det kan vara för begagnat värde på detta då jag använder kameran mindre mindre
utan använder min 300 D som iofs inte alls är lika bra men man slipper framkalla ala misslyckade bilder samt att kvaliten blir ritkigt bra.

så funderade därför på att byta in min kamera med power drive som manual och orginal kartong på
scandinavianphoto mot ett objetiv (simga 180 HSM macro) fick då beskedet att min kamera var värd ca 3000:- alltså lika mycket som en canon EOS 300V
kostar ny.

detta får jag inte ihop i mitt huvud.
en beganad eos 3 måste väll vara värd mer än en ny eos 300V ???????

funderar nu på att sälja detta begagnad
men vad kan det vra värt ???

mvh Ruben77

Scandinavian har rätt. En Eos 3 HS är värd ca 5000 på privatmarknaden. Butiker måste ju tjäna på affären så de betalar ju mindre, så 3000 är rätt inbytespris.

Sälj privat.

jag är själv en nöjd ägare till den kameran med pb. Har sett dom från 3500 till 6000. Men 3500 är utgångsbudet på en på tradera så jag tror att den är värd åtminstone 4500-5000 vilket jag tycker är alldeles för lite

/johan

Edit: Alltid för långsam...

Jag sålde min ena Eos 1V HS för 7500. Mina båda Eos 3:eek:r sålde jag för samma eller mer, men det var ju 2003...

sälja allt som paket pris eller sälja kamera o pb för sig ?? vilket är mest lönsamt

eller skall man sälja det ihop o slänga med ett hyfsat objetiv man har liggandes ???

Ruben77 skrev:
sälja allt som paket pris eller sälja kamera o pb för sig ?? vilket är mest lönsamt

Det kan vara svårare att få sålt i delar. Många vill ha boostern med kameran, men få vill lägga pengar för bara en booster.

eller skall man sälja det ihop o slänga med ett hyfsat objetiv man har liggandes ???

Nja... Bättre att pruta kameran och sälja objektivet till rätt pris. Priserna är ändå toklåga på husen så jag tror inget hjälper.

Eos-objektiv säljer nästan alltid.

slängde ut den på tradera för 4500:-

med köp nu pris för 5500 inkl frakt.

får se om någon nappar.

annars får jag helt enkelt ha kvar kameran.

gillar kameran mycket, men blir så lite fotande med den.

synd att EOS 300 D känns som en leksak när man jämför.

me man behöver väll slänga ut ett antal tusen
för att få en digitalsystemare som är lika snabb
o säker som EOS3an

har funderat på en 350 men det är för mycket pengar för den lilla skillnaden på kamerorna.

det som jag stör mig mest på 300D är seritagning samt bufferten är ritigt DÅLIG.
samt att autofocusen är långsam o inte lika exakt som på EOS 3an.

o det spelar ingen roll vad för objektiv jag slänger på autofocusen är seg.

Ruben77 skrev:
har funderat på en 350 men det är för mycket pengar för den lilla skillnaden på kamerorna.

det som jag stör mig mest på 300D är seritagning samt bufferten är ritigt DÅLIG.
samt att autofocusen är långsam o inte lika exakt som på EOS 3an.

o det spelar ingen roll vad för objektiv jag slänger på autofocusen är seg.

Autofokusen på 300D ska du inte jämföra med 350D och 20D.

Kör man rå i 350D är bufferten liten, men kameran skriva i alla fall snabbt på kortet till skillnad mot 300D.

20D är mer av vad du söker men kostar ju också en del.

så en 20D har snabbare o bättre autofocus samt bättre seritagning.

låter bra det enda negativa jag kunde se när jag läser om den (har aldrig hållt en 20D i min hand)
är att dom tycker det är sämre grepp på den än 10D
men hur är den jämfört med min 300D
bättre eller sämre grepp samt känsla ???

den verkar vara mycket bättre bygd mera gedigen.

får jag sålt EOS 3an får jag åka o titta på en 20D samt hålla o provfota med den.

sedan bestämma mig o sälja 200Dn o köpa en 20 D.

slänger in ett medelande till här

känner att vi lite har kommit ifrån ugngsläget
vid diskusionens uppstart.

jag försöker helt enkelt sälja min
eos 3 med power booster privat

o är det någon som är sugen är den till salu.

åter bra det enda negativa jag kunde se när jag läser om den (har aldrig hållt en 20D i min hand)
är att dom tycker det är sämre grepp på den än 10D
Skillnaden är att 20D är lite mindre och nästan saknar skåran som långfingret vilar i. För övrigt är skillnaden minimal och märks mest när man bär omkring kameran i en hand med säg ett 70-200. Ett BG-E2 och handlovsremmen fixar det.

Men 20D är för övrigt än så mycket bättre kamera än vad 10D är så den lilla saken spelar ingen roll för mig. Men jag köpte en 20D som första digital.

ANNONS
Götaplatsens Foto