Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 5d låste sig

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Larsson

Aktiv medlem
Skulle uppdatera till nya firmware. Allt gick till en början bara bra, ända fram till 99% och sen hände ingenting. Och sen hände ingenting ett tag till och jag upplevde det som om kameran hängt sig. Hmmm, tänkte jag och provade med att stänga av, ta ut batteriet för att försöka börja om.
Det skulle jag inte ha gjort för nu har kameraskrället helt låst sig.
När jag provar igen så frågar kameran efter uppgraderingen men hittar den inte på kortet och sen slocknar den.
Vad har gått fel?
Vad kan jag göra?

Ligger uppdateringen kvar på kortet som det ska, för i sådant fall borde den hitta den. Att den fortfarande frågar efter uppdateringen visar att det inte helt är kört. Bara att uppdateringen inte gått igenom. Testa en sökning på nätet. Vet att jag sett problemet tidigare och hur man då löste det för att den skulle ta uppdateringen.

ANNONS
Götaplatsens Foto