** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 5D Remote

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas-T

Aktiv medlem
Är ute efter att hitta något tillbehör som gör det möjlig att via remote (helst inte sladd) kunna använda och styra kamerans funktioner. En idé är att använda en trådlös USB-adapter och sedan Canon kameraprogram till en dator.

Eller är det någon som känner till om det finns något ”färdigt” kit?

/Thomas
 
Finns en del lösningar som gör det möjligt att styra funktioner via ipad/iphone/smartphones och programvara på endera os.

Det kanske vore något att undersöka närmare?


. : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : . : .
Sent from my iPad III using Tapatalk HD
 
Kan vara en idé. Då skulle jag i mitt fall behöva hänga en Mac Air som kör ett Wifi ute vid kameran och sedan använda mig av en Ipad för att köra en remote session till datorn.

Det bästa vore om det fanns en färdig hårdvara som man kopplade till kameran och sedan bara en kontroll och styr app till en Ipad exempelvis…

http://vimeo.com/10471484
 
ANNONS