Ralph L
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Hojhojsansa på er!
Hittade just (ebay.co.uk) nu en 300 2,8 IS sprillans i kartong för under 30000,-SEK på "By Now"-pris!!
Huff så det kliar i den tomma plånboken!
Mvh Niclas,
Köööp, du blir inte besviken!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Niclasfoto skrev:
Hojhojsansa på er!
Hittade just (ebay.co.uk) nu en 300 2,8 IS sprillans i kartong för under 30000,-SEK på "By Now"-pris!!
Huff så det kliar i den tomma plånboken!
Mvh Niclas,
gunau skrev:
Bekymret med de engelska priserna är att de beställer ifrån HongKong. Det betyder att du får betala svensk moms och tull.... Men, lite billigare kan det nog bli.
Det är ju inte så lätt att smuggla in ett 500 4.0L. Om man blir tagen så är det ju en väldigt dyr resa...
Ralph L skrev:
Köööp, du blir inte besviken!![]()
Niclasfoto skrev:
Nej har man verkligen behovet av den linsen så finns det inte mycket att vara besviken på
Förutom att Canon har valt att plocka bort det manuella valet mellan två uväxlingar för den manuella focuseringen, det är en miss minst sagt.
För den finns väl inte längre kvar på den nya, eller?
Mvh Niclas,
Niclasfoto skrev:
Men om jag åker dit för att fota och har andra fotoprylar med mig dit och tillbaka så kan de knappas kräva ngt bevis, eller?
Har de överH rätt att kräva bevis på att den och den linisen inte är köpt under resan?
PMD skrev:
Det är nog upp till dig att bevisa att du köpt de dyra kameragrejerna hemma i Sverige.
Jag försökte hitta regelverket på Tullverkets webplats, men där fanns inte mycket att hämta.
PD
gunau skrev:
Hej!
Vet någon var man skall leta om man är ute efter begagnade linser av god klass? Det är få tiill salu här och ebay verkar ju mest vara USA. Finns det någon europeisk site motsvarande ebay??? Vet någon någon handlare som tar han om proffsens optik?
PMD skrev:
Jag försökte hitta regelverket på Tullverkets webplats, men där fanns inte mycket att hämta.
Vid inresa till Sverige från icke-EU-land finns ju en begränsning på värdet av de varor man får ta in utan att tulldeklarera. Antag att jag har rest ut med en omfattande fotoutrustning, och vid inresan tillbaka till Sverige blir stoppad av tullen för att tultjänstemannen misstänker att min fotoutrustning är inköpt under resan. Vad gäller då? Vems är bevisbördan? Vilken författningssamling reglerar ett sådant fall?
gunau skrev:
I alla fall på tyska ebay verkar det finnas en del. Är det någon som har erfarenhet av ebay? Man köper ju så att säga grisen i säcken men å andra sidan brukar de flesta människor inte luras. Vågar man???
Erik Schalin skrev:
I Sverige kan du använda blockets betaltjänst som just nu är gratis.
Erik Schalin skrev:
RTFM