Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Canon fotoskrivare i9100 kompatibel med Windows 7?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Är det någon som lyckats med att få en i9100 att fungera i Windows 7 eller högre?
Drivrutiner för denna skrivare finns inte i W7! Finns det någon "workaround"?

Det bör sägas att Canon i9100 är en utomordentligt bra fotoskrivare , och det vore synd att behöva ge upp denna.

Jodå

Är det någon som lyckats med att få en i9100 att fungera i Windows 7 eller högre?
Drivrutiner för denna skrivare finns inte i W7! Finns det någon "workaround"?

Det bör sägas att Canon i9100 är en utomordentligt bra fotoskrivare , och det vore synd att behöva ge upp denna.

Fungerade utmärkt på min dator i alla fall. Här är drivisar:
http://www.canon.se/support/consume..._i9100.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS 7 (64-bit)

PS det verkar som om det bara är ett tillägg?! Jag hittade i alla fall drivrutiner till min W7-dator när det begav sig. Har du installationsskivan (bör väl ligga drivisar på den)? I annat fall så skicka ett mail med adressuppgifter så skickar jag den.

http://www.canon.se/support/consume..._i9100.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS 7 (64-bit)

PS det verkar som om det bara är ett tillägg?! Jag hittade i alla fall drivrutiner till min W7-dator när det begav sig. Har du installationsskivan (bör väl ligga drivisar på den)? I annat fall så skicka ett mail med adressuppgifter så skickar jag den.

Jag har nu i skrivande stund ägnat tre tim åt att få skrivaren att fungera med min dator...men icke! Jag har testat sidan du tipsade om...jag har hittat massor av sidor som lovar att det skall fungera men ICKE! Jag blir så trött!!
Samtidigt så försöker jag uppdatera min Garmin Zumo 550....det går väl sådär , om man säger.Denna dag....inte ett liv!

Det är förmodligen skrivhuvudet som spökar. 7 gula blink på lampan i mitten betyder : Ta bort skrivhuvudet och mecka dit det igen. Om detta inte funkar...kontakta din lokala bodega och installera ett nytt! Trist är bara förnamnet....

Var köper man skrivarhuvud till Canon i9100?

Det är förmodligen skrivhuvudet som spökar. 7 gula blink på lampan i mitten betyder : Ta bort skrivhuvudet och mecka dit det igen. Om detta inte funkar...kontakta din lokala bodega och installera ett nytt! Trist är bara förnamnet....

Har sökt men ej funnit ....Google funkar väl sådär om man säger.
Man söker exakt på det man vill ha svar på , men får allsköns trams tillbax! De va bättre förr...Gula sidorna! ;-)

Jag anslöt fel kabel från början. Samma kontakter (USB) men kortare och tunnare kabel.
Har inte en susning vad denna kabel är avsedd för. Hittade sedan originalkabeln som är tjockare och längre , men samma skit som förr. Gula lampan blinkar 7 ggr.

Kan det vara så att jag kortslöt något med den felaktiga kabeln?
Det borde ju inte vara så , men ....

Nu tror jag att jag hittat problemet. Tanken för överflödigt bläck är förmodligen full.
Men den sitter ju längst bort , längst in , så det innebär att man måste avlägsna hela fyfan för att komma åt , och hur gör man det? Ödslade 2 tim på det utan resultat...jo...jag bräckte sönder en plastgrej. :)

Någon som har gjort detta förr och kan komma med glada tillrop?

Med vänlig hälsning Kent

ANNONS
Götaplatsens Foto