Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon i Bangkok?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Jag var på något av de stora köpcentren förra året och var inne på en stooor canonaffär där de hade i stort sett hela kameraortimentet med gluggar och allt inne. Det var också någon typ av museumdel där man kunde kolla på gamla bilder på kameror. Det fanns ett canoncafe där bangkoks fotografer hängde över lite kaffe.

Någon som känner igen det och vet vart det är? Hittar nämligen inte tillbaka:)

Jag var på något av de stora köpcentren förra året och var inne på en stooor canonaffär där de hade i stort sett hela kameraortimentet med gluggar och allt inne. Det var också någon typ av museumdel där man kunde kolla på gamla bilder på kameror. Det fanns ett canoncafe där bangkoks fotografer hängde över lite kaffe.

Någon som känner igen det och vet vart det är? Hittar nämligen inte tillbaka:)

Det enda rätta är att bege sig till Phantip Plaza - om man vet vad man är ute efter. Tokbilliga priser, antagligen Bangkoks billigaste.

Paragon Center på Siam är något av det dyraste du kan handla på, överpriser-för-rika-turister-hållet ...
MBK (Mah Boon Krong) har rätt okej prylar till rätt okej priser - men det är inte handelsmekkat för billig elektronik - snarare väldigt turistiskt och fullt med folk - överallt - hela tiden.

MBK är det jag menar, verkar det som. Skithäftig affär. Dom hade en drive på 580EX, runt 2900 men dum som jag var så köpte jag inte.

MBK har tre skapliga fotobutiker. FotoFile på plan 1(G), Foto Thailand (och Big Camera) på plan 3 och Foto File Group och Canon vägg i vägg på plan 5. På plan fem har Canon en butik och en utställning med äldre kameror också. Dessa är värda ett besök. FotoFile har även begagnat. Det verkar dock omöjligt att hitta sensorrengöringsprylar i Thailand (Swabs och eclipse alltså).

Pantip Plaza är ett helt shopingcenter med bara elektronik. Jag tycker nog dock att det var mest kit och inte så mycket gluggar där. Ligger en lite längre promenad från MBK.

Var inne på Pantip för 2-3 månader sen, gick igenom i princip alla affärer med kameror och fotoutrustning. Inte överdrivet bra priser och mediokert utbud. Shoppar du på MBK kan du i de flesta fall få tillbaka 7% skatt och då skiljer det ännu mindre till Pantips fördel.
Jag handlar själv en del på Fotofile på plan 1 när jag är i BKK.

/Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto