Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon tele konverter 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Är de känsligare eller vill canon bara spärra oss fattiga som de alltid gör?

Nu får du skärpa dig!! Varför skulle Canon spärra något för att reta fattiga som dig.

Självklart skiljer det det i AF på ett proffshus. Dom fungerar med mittpunkt till f8. (Man får vad man betalar för som alltid!)

Canon har satt stopp vid f5.6 på tex 40D för att AF'en inte är tillförlitlig med f8 på dessa. Den fungerar vid ljusa förhållanden som dom som tejpat märker, men den är ju inte tillförlitligt och det kan ju inte Canon leverera så självklart sätter dom en mjukvaruspärr vid f5.6.

SM0SBI skrev:
Nu får du skärpa dig!! Varför skulle Canon spärra något för att reta fattiga som dig.

Självklart skiljer det det i AF på ett proffshus. Dom fungerar med mittpunkt till f8. (Man får vad man betalar för som alltid!)

Canon har satt stopp vid f5.6 på tex 40D för att AF'en inte är tillförlitlig med f8 på dessa. Den fungerar vid ljusa förhållanden som dom som tejpat märker, men den är ju inte tillförlitligt och det kan ju inte Canon leverera så självklart sätter dom en mjukvaruspärr vid f5.6.
Men de spärrar ju den jag vill ju hellre ha lite jagande af än ingen alls.

Robin Gyllander skrev:
Men de spärrar ju den jag vill ju hellre ha lite jagande af än ingen alls.
Du ja, men det vill varken Canons vaumärke eller deras verkstad som inte vill ha kunder som gnäller på AF'en!

Tänk större en din lilla värld! Canon är ett stort företag som måste ta hänsyn till alla kunder!

SM0SBI skrev:
Du ja, men det vill varken Canons vaumärke eller deras verkstad som inte vill ha kunder som gnäller på AF'en!

Tänk större en din lilla värld! Canon är ett stort företag som måste ta hänsyn till alla kunder!
De kan väl slänga in en cf som tar bort spärren precis som 3200 spärren som man måste ta bort via cf.

Robin Gyllander skrev:
De kan väl slänga in en cf som tar bort spärren precis som 3200 spärren som man måste ta bort via cf.
Men AF på f8 är inte användbar på annat en 1D. Så varför ha en sådan cf, Canon vill ha kvalite på de bilder deras kameror lämnar!

För övrigt fungerar iso 3200 på mina kameror utan cf;) även AF på f8, köp en 1DmkIII du oxå eller GILLA LÄGET!!!

SM0SBI skrev:
Men AF på f8 är inte användbar på annat en 1D. Så varför ha en sådan cf, Canon vill ha kvalite på de bilder deras kameror lämnar!

För övrigt fungerar iso 3200 på mina kameror utan cf;) även AF på f8, köp en 1DmkIII du åxå eller GILLA LÄGET!!!
Sicken tur att inga av mina gluggar tar canons extendrar så man får slippa bekymra sig God jul på dig pontus.

ANNONS