Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon TS-E 24 mm L

Produkter
(logga in för att koppla)

Taiga

Aktiv medlem
Nån med erfarenhet av Canon TS 24 mm L , all info är av intresse, skärpa mm ? Tänkte ev skaffa en sån optik till min 5 D M II.

ett av mina favorit objektiv. Skärpan är vad jag förstått inte det bästa om man tänkt sig använda det som ett vanligt objektiv.
Jag har mött på en 5d och det vinkerterar en aning om man har kraftig förställning.
På det hela taget så är det svårt att se några alternativ om man är ute efter Perpektivkontroll.

Nån med erfarenhet av Canon TS 24 mm L , all info är av intresse, skärpa mm ? Tänkte ev skaffa en sån optik till min 5 D M II.

Har använt en sådan på 1Ds och 40D med bra resultat. Den jag har ger bättre skärpa och kontrast (i normalläget) än min 24-105 zoom.

/Tommy

Jag har en och den funkar bra till 5D mark II. Skärpan är identisk med min 24-70, dvs helt OK även om den kunde vara bättre, men den har något mer kromatisk aberration.
/Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto