Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canons bildredigeringsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

c.o

Aktiv medlem
hej igen.
kom på att jag fick med en cd från canon m kameran, nu har jag installerat den, men kan fortfarande inte riktigt klura ut hur jag ska göra.

har hittat en funktion där man kan ändra storleken, men då måste jag välja antal pixlar på bredd/höjd...men hur vet jag bästa antalet?

sedan räknar den ut slutstorleken, men jag har inte landat på 300kb en endaste gång:-(

nån som kan det här m pixlar?

Pixlar är bildpunkterna i en digital bild. Alltså är antalet pixlar exakt samma sak som bildens digitala storlek. Därför är det omöjligt att svara på din fråga: "bäst antal" pixlar beror helt på vad du ska ha bilden till.

Ska du skriva ut bilden på fotopapper? Ladda upp på en internetsida? Använda som skrivbordsbakgrund på din bildskärm?
Det är sådana saker som bestämmer vilken storlek du bör använda.

det vart mest för att få upp dom på min profilsida, men jag hittade nåt om max 1024*1024 o det funkade!
men tack iallafall

ANNONS
Götaplatsens Foto