Annons

Canvas och Akvarelltryck

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Jag har renoverat väggarna hemma och vill nu ha fräcka bilder att pryda dem med. Vad är snyggast egentligen, Canvas på ram? Akvarell i ram? Vad harni för erfarenheter? Om man skall trycka på Canvas, nån som har testat Bildoteket? Ni som testat andra leverantörer hur blev det?

Jag är jäkligt nyfiken...

Jag väntar också intresserat på svar eftersom jag inte heller har provat canvastryck. :eek:)

Jag har provat på proprint. En vybild med mycket blå himmel och vit snö på norraste fjällen. Blev jättebra tycker jag. Provade dock minsta storleken (35x40cm eller liknande tror jag)

Har även provat deras Chromira men har inte hämtat resultatet än =)

// Richard

LasseL skrev:
Jag har renoverat väggarna hemma och vill nu ha fräcka bilder att pryda dem med. Vad är snyggast egentligen, Canvas på ram? Akvarell i ram? Vad harni för erfarenheter? Om man skall trycka på Canvas, nån som har testat Bildoteket? Ni som testat andra leverantörer hur blev det?

Jag är jäkligt nyfiken...

Jag undrar också... är det någon som testat Bildoteket?

Beställde utskrifter på canvas åt en kund, jag beställde som alltid av crimson.

Jag blev supernöjd med kvalitén, körde fram 2 st. 50x50 cm canvas som jag lämmnade in för montering på spännram.
Visst är det dyrare än vanliga bilder men crimson har ruskigt bra pris om man jämför med andra.

Det är min erfenhet.
/Jonas, JOP

Jonke O skrev:
Beställde utskrifter på canvas åt en kund, jag beställde som alltid av crimson.

Jag blev supernöjd med kvalitén, körde fram 2 st. 50x50 cm canvas som jag lämmnade in för montering på spännram.
Visst är det dyrare än vanliga bilder men crimson har ruskigt bra pris om man jämför med andra.

Det är min erfenhet.
/Jonas, JOP
Hej Jonas, vad kostade dina dukar?

Tror att det var 270 kr styck + moms & frakt.
Priset framgår om man använder prefix tjänsten hos crimson. Sedan kostade ramningen 250 kr styck inklusive jobb och material.

Det går inte beställa annat än med prefix heller vad jag vet. Men det är en minidebiteringskostnad som gör att 30x30 är lika dyrt som 50x50 eller om det är 60x60 tror jag.

Sedan om man går över 60 gränsen så hoppar det upp ett snäpp då det blir en större duk och annan maskin antar jag.
/Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto