Annons

Cashback även på tidig EOS 40D.

Produkter
(logga in för att koppla)
Dock undrar jag var min cash back för Blixten tog vägen. Skickade den i ett separat kuvert och frankerade det och skickade det vid samma tillfälle. Har inte fått bekräftelse eller någonting ännu, hur lång tid kan det tänkas ta?
 
Kanonfint! Frågade på Scandinavian men dom trodde inte det skulle gå, men nu har hoppet tänts igen. Supertack!!!!!!!
/Stefan
 
Min Speedlite 580 EX II fick jag ingen cashback för. Jag skickade originalkvittot tillsammans med allt det andra som skulle med och fick ett brev att "Din cash back kommer inte aktiveras pga att kvittot inte avser den produkt du specifierat"

Jag v e t att det var rätt kvitto jag skickade. Jag sparar a l d r i g kvitton annars och sparade detta brevid mitt kvitto för kamerahuset och skickade in allt samtidigt.
Så frågan är nu, de skickade inte tillbaka kvittot jag sänt med så hur skall jag kunna bevisa att jag köpt blixten nu?
 
Aj då, nästan lite moment 22..
Men det var väl egentligen en kopia på kvittot du skulle skicka in..
Men om du nu är av med kvittot försök be om ett nytt kvitto hos handlaren, om han är schysst så hjälper han nog dig.

/Benny
 
Dockland skrev:
Min Speedlite 580 EX II fick jag ingen cashback för. Jag skickade originalkvittot tillsammans med allt det andra som skulle med och fick ett brev att "Din cash back kommer inte aktiveras pga att kvittot inte avser den produkt du specifierat"

Jag v e t att det var rätt kvitto jag skickade. Jag sparar a l d r i g kvitton annars och sparade detta brevid mitt kvitto för kamerahuset och skickade in allt samtidigt.
Så frågan är nu, de skickade inte tillbaka kvittot jag sänt med så hur skall jag kunna bevisa att jag köpt blixten nu?
Du skickade väl inte originalet?
 
Vilket skit

Jag köpte 400D under denna period och skickade in allt som behövdes i GOD tid. Kampanjen går ju som sagt ut på att man ska få pengar tillbaka för inhandlade produkter. MEN vilket skit, vilken j*vla procedur du måste göra för att allt ska gå vägen!

Först måste man gå in på deras hemsida för att skriva ut denna blankett, och sen klippa ut streckkoden och ta en kopia på fakturan. Yepp, de är väl inget? tänkte ni...Men fyfan, allt detta är ju enbart för att de ska vara så "jobbigt" som möjligt för oss, så de ska slippa ge tillbaka pengar.

Och som grädden på mosen så efter fyra veckor(!!) skickar de tillbaka ett litet brev med några fjuttiga rader, där de står att de inte har fått alla uppgifter de behöver eller så är de felaktiga.

Istället för att skriva ett litet mail som går på 10min genom hela världen, och förklara vad som är fel! Nu ska man enligt dom sitta och gå igenom samma j*vla procedur igen. Betala porto till Irland, osv. (OCH VARFÖR KAN DE INTE BARA RINGA HIT istället, de bad ju om ett telefonnummer första gången, så detta inte skulle hända!)

ALLT bara för att de ska slippa betala tillbaka pengar!

Tycker de är så innehelvete lågt av dom!
Förlåt för alla svordommar, men jag måste få yttra mig. Skriv vad ni tycker!

//Richard
 
Re: Vilket skit

Streammen skrev:
Jag köpte 400D under denna period och skickade in allt som behövdes i GOD tid. Kampanjen går ju som sagt ut på att man ska få pengar tillbaka för inhandlade produkter. MEN vilket skit, vilken j*vla procedur du måste göra för att allt ska gå vägen!

Först måste man gå in på deras hemsida för att skriva ut denna blankett, och sen klippa ut streckkoden och ta en kopia på fakturan. Yepp, de är väl inget? tänkte ni...Men fyfan, allt detta är ju enbart för att de ska vara så "jobbigt" som möjligt för oss, så de ska slippa ge tillbaka pengar.

Och som grädden på mosen så efter fyra veckor(!!) skickar de tillbaka ett litet brev med några fjuttiga rader, där de står att de inte har fått alla uppgifter de behöver eller så är de felaktiga.

Istället för att skriva ett litet mail som går på 10min genom hela världen, och förklara vad som är fel! Nu ska man enligt dom sitta och gå igenom samma j*vla procedur igen. Betala porto till Irland, osv. (OCH VARFÖR KAN DE INTE BARA RINGA HIT istället, de bad ju om ett telefonnummer första gången, så detta inte skulle hända!)

ALLT bara för att de ska slippa betala tillbaka pengar!

Tycker de är så innehelvete lågt av dom!
Förlåt för alla svordommar, men jag måste få yttra mig. Skriv vad ni tycker!

//Richard

Bra rutet!
 
Re: Vilket skit

Streammen skrev:
Jag köpte 400D under denna period och skickade in allt som behövdes i GOD tid. Kampanjen går ju som sagt ut på att man ska få pengar tillbaka för inhandlade produkter. MEN vilket skit, vilken j*vla procedur du måste göra för att allt ska gå vägen!

Först måste man gå in på deras hemsida för att skriva ut denna blankett, och sen klippa ut streckkoden och ta en kopia på fakturan. Yepp, de är väl inget? tänkte ni...Men fyfan, allt detta är ju enbart för att de ska vara så "jobbigt" som möjligt för oss, så de ska slippa ge tillbaka pengar.

Och som grädden på mosen så efter fyra veckor(!!) skickar de tillbaka ett litet brev med några fjuttiga rader, där de står att de inte har fått alla uppgifter de behöver eller så är de felaktiga.

Istället för att skriva ett litet mail som går på 10min genom hela världen, och förklara vad som är fel! Nu ska man enligt dom sitta och gå igenom samma j*vla procedur igen. Betala porto till Irland, osv. (OCH VARFÖR KAN DE INTE BARA RINGA HIT istället, de bad ju om ett telefonnummer första gången, så detta inte skulle hända!)

ALLT bara för att de ska slippa betala tillbaka pengar!

Tycker de är så innehelvete lågt av dom!
Förlåt för alla svordommar, men jag måste få yttra mig. Skriv vad ni tycker!

//Richard
Men de har ju meddelat att vissa uppgifter saknas eller är felaktiga. Har du verkligen skickat in ALLT tillämpligt som står på blanketten? Om du inte gjort det så är ju faktiskt felet ditt! :)
 
Re: Vilket skit

Streammen skrev:
Jag köpte 400D under denna period och skickade in allt som behövdes i GOD tid. Kampanjen går ju som sagt ut på att man ska få pengar tillbaka för inhandlade produkter. MEN vilket skit, vilken j*vla procedur du måste göra för att allt ska gå vägen!

Först måste man gå in på deras hemsida för att skriva ut denna blankett, och sen klippa ut streckkoden och ta en kopia på fakturan. Yepp, de är väl inget? tänkte ni...Men fyfan, allt detta är ju enbart för att de ska vara så "jobbigt" som möjligt för oss, så de ska slippa ge tillbaka pengar.

Och som grädden på mosen så efter fyra veckor(!!) skickar de tillbaka ett litet brev med några fjuttiga rader, där de står att de inte har fått alla uppgifter de behöver eller så är de felaktiga.

Istället för att skriva ett litet mail som går på 10min genom hela världen, och förklara vad som är fel! Nu ska man enligt dom sitta och gå igenom samma j*vla procedur igen. Betala porto till Irland, osv. (OCH VARFÖR KAN DE INTE BARA RINGA HIT istället, de bad ju om ett telefonnummer första gången, så detta inte skulle hända!)

ALLT bara för att de ska slippa betala tillbaka pengar!

Tycker de är så innehelvete lågt av dom!
Förlåt för alla svordommar, men jag måste få yttra mig. Skriv vad ni tycker!

//Richard


Det är väldigt konstigt att jag fick mina pengar fast jag köpte min kamera innan perioden började. Den skulle ju starta den 1/10 men jag köpte min kamera den 8/9 och mina pengar kom.
Du har säkerligen missat något när du fyllat i handlingarna och försöker skylla på Canon. Vill Canon inte betala så hade alla vi som köpte våran kamera innan inte fått några pengar, men vi har alla fått våra pengar.
Kolla upp dina papper innnan du gnäller.
Sven-Åke
 
Man måste gnälla för att komma någon vart. Jag kollade igenom papprerna kanske 2-3gånger! allt fanns med!

Jag är nog mest irriterad över varför de skickar ett fjuttigt brev, då de finns e-post osv. Ännuvärre är väl att de ville ha ett telenr. Men till vilken nytta?

Jag ska nog trots allt skicka iväg papprerna igen. Tror ni man behöver skicka fakturauppgifterna, osv? eller räcker de med bankuppgifterna?

Jag var lite luddig över alla uppgifter som skulle fyllas i när de gällde bankinformationen. Kan någon förklara exakt vad som ska stås i varje rad?

Jag uppskattar alla svar som ges! Förlåt för mitt lilla utbrott, men ni vet själva hur de är med stundenshetta, osv =)
 
Streammen skrev:
Man måste gnälla för att komma någon vart. Jag kollade igenom papprerna kanske 2-3gånger! allt fanns med!

Jag är nog mest irriterad över varför de skickar ett fjuttigt brev, då de finns e-post osv. Ännuvärre är väl att de ville ha ett telenr. Men till vilken nytta?

Jag ska nog trots allt skicka iväg papprerna igen. Tror ni man behöver skicka fakturauppgifterna, osv? eller räcker de med bankuppgifterna?

Jag var lite luddig över alla uppgifter som skulle fyllas i när de gällde bankinformationen. Kan någon förklara exakt vad som ska stås i varje rad?

Jag uppskattar alla svar som ges! Förlåt för mitt lilla utbrott, men ni vet själva hur de är med stundenshetta, osv =)


Kolla med din bank om de inte kan hjälpa dej att fylla i allt rätt, nät det gäller allt som bankens info. Så gjorde jag och allt klaffade, pengarna kom utan besvär.
Sven-Åke
 
ANNONS
Götaplatsens Foto