Annons

CD ettiketter?

Produkter
(logga in för att koppla)

pappakim.se

Medlem
Jag letar efter ett bra program/system för att göra CD-ettiketter. Det är till en Canon Pixma. Blir galen snart. Kan någon tipsa mig?
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
Har en pixma själv, med lite trixande kan du göra en egen Photoshop-mall och sedan väljer du CD när du ska skriva ut så slipper man det dumma medföljande programmet

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 

Gucco

Avslutat medlemskap
UndercoverXP

Ex. gratisprogrammet UndercoverXP?
Det finns många program att välja mellan, både betal och gratisversioner.

Kör du lösa etiketter, eller skivor med färdig yta för utskrift?
 

ArneB

Aktiv medlem
Till mina Pixma har det följt med ett program för detta, CD Label print - om jag minns rätt.
 

Gucco

Avslutat medlemskap
Pixma

Till min Pixma också:)
CD label print, det fungerar fint med skivor som har bestruken yta.
 

pappakim.se

Medlem
Men vilket sorts papper använder ni? Jag får inte alls mina att bli synkade, även om jag laddar in rätt dat-fil i programmet.
 

ArneB

Aktiv medlem
Men vilket sorts papper använder ni? Jag får inte alls mina att bli synkade, även om jag laddar in rätt dat-fil i programmet.
Det var mycket länge sedan jag använde pappersetiketter. Det var inte kul att pyssla med dem. De få gånger det är aktuellt idag, skriver jag ut direkt på cd-skivan. Har du en släde för utskrift på skiva?
 

pappakim.se

Medlem
Det var mycket länge sedan jag använde pappersetiketter. Det var inte kul att pyssla med dem. De få gånger det är aktuellt idag, skriver jag ut direkt på cd-skivan. Har du en släde för utskrift på skiva?
Jag måste investera mig i något liknande antar jag. Det ser så oseriöst ut otryckt, haha, just nu får jag lov att handskriva ettiketter, fantastiskt! :)
 

Gucco

Avslutat medlemskap
Papper

Inget papper, DVD och CD säljs med vit skrivbar yta. Resultatet i Pixmaskrivare med släde blir mycket fint:) Det ser ut som en köpt skiva närapå
 
ANNONS