Annons

CD-R... igen

Produkter
(logga in för att koppla)
WFS) (Graylingman skrev:
Hej,
Är det fortfarande så att denna skiva är bland det bästa men kan hitta för att spara sina digitala bilder på? Nån som har nåt annat förslag?
Verbatim Super Azo
//Anders

Använder BARA dessa och ser ingen anledning till att byta märke! Dessa skivor krånglar aldrig för mig, varken vid bränning eller uppspelning var tusan som helst. Dom är ju lite dyra dock.
Läste en rolig test för många år sedan (då var inte Verbatim Azo med....tror jag) men ialllafall så la man x antal skivor på ett plåttak och lät sol och regn bearbeta dessa:) Efter en vecka fungerade inte några av de billigaste (kommer inte ihåg märke) och om jag inte minns fel så vann Kodak`s skivor testen, dessa skivor finns inte numera men det skulle vara kul med en ny sådan test!

/ Ken1

Det finns simulerade tester där de använder klimatkamerar som utsätter de för UV, regn och sol, etc.

Tänk på att Verbatim som köps i bulk-spindlar om 25 och 50 inte alltid är verbatims egna med azo utan de lejer även in från tredjeparts-tillverkare. Dessa har inte den karaktäristiska mörkblå färgen utan är ljusblå/blågröna. De är inte på långa vägar lika bra som de "äkta" verbatim. Eller iaf så var den batchen jag köpte då inte riktigt bra.

ANNONS
Götaplatsens Foto