Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CF vs Microdrive?

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusC

Aktiv medlem
Går i funderationer om minneskort. Har kikat på dreview.com men gärna vilja höra era åsikter. Vad ska jag välja?
-Hur snabb är en Microdrive räknat i antal X?
-Är det stor skillnad mellan Sandisk vanliga kort och Ultra varianten?
Tack så mycket.

Hej! jag har en Microdrive till min Dimage 7 och den fungerar utmärkt, var lite orolig när jag köpte den, men den har fungerat bra i både kyla och värme hittills.

Jag bytlånades kort med en kompis som skulle på långresa och då upptäckte jag att ett vanligt CF 256 MB var grymt långsamt i jämförelse. Jag trodde det skulle vara tvärtom. Jag märkte det främst vid överföring av bilderna från kamera till dator.

Elektronikvärlden hade en test av minneskort i nummer 3 2003, och testet finns även på http://www.ev.se/minneskort

Läste en flash om att det nu finns CF kort på 4 GB!! säkert svindyra fn men priserna går ju vår väg så att säga.

Mycket bra länk från Thomas där... intressant att skillnaden i olika kameror är så stor också.

ANNONS
Götaplatsens Foto