Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Crumplerväskor, bilder på dem tack! :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Dazzin

Aktiv medlem
Hej,

Jag är ute efter en kameraväska och Crumpler verkar vara det som passar mig bäst (snygg, diskret och mycket funktionell). Dock så är det jäkligt svårt att få känslan av hur väskan fungerar "online" utan man måste uppsöka en butik, det jag tänkte var att jag borde kunna gallra ut större mängden av dem för att sedan kunna inrikta mig på ett par modeller, det är här ni kommer in, ägare av crumpler-väskor!

Det jag rankar högst på listan är att kunne möblera om väggarna lite hur som helst, och vad jag förstått så fungerar detta endast med de större modellerna för runt 1000-lappen, rätt / fel?

Det jag vill peta in i väskan är följande;

1 hus med optik påmonterat. ca 2 extra objektiv samt en blixt. + Div småtillbehör som batteri etc.

Så om man delar in en väska i 3 fack så borde hus+optik ta ett fack, de två andra objektiven ytterligare en plats sen har man den sista tredjedelen kvar för blixt + nått annat godis, det skulle vara perfekt!

Modellen som verkar vara bäst för mig är Long Schlong:

bild; http://www.taschenversand.de/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/4/ls001-internal-trap_p4.jpg


Om den är för stor får jag se om jag hittar den IRL, verkar dock aningen stor.


Vad tror ni passar mig bäst? Vad har ni för väska / utrustning i den?

Posta gärna bilder så man tydligt ser hur det ser ut "möblerat". :)


Tack på förhand!
Mvh, Daniel
 

Dazzin

Aktiv medlem
Just ja, jag bor i stockholm, så förslag på butiker som kan tänkas ha väskorna vore toppen!
 

Jeppe

Aktiv medlem
Yfo, molanders...

Jag köpte mig en December Quartet, men sålde den igen.. Den var FÖR stor..Det är möjligt att den blir mjukare med tiden.. För min var stenhård ;)
 

Nissesson

Ny medlem
väska

Hej Daniel.
Såg att du letade väska. Tittade själv på Crumplerväskor i början men fastnade för en Tamrac Velocity 9. Får plats med min Nikon D70+ AF 300 F/4 samt Dx 18- 70 gluggen. Väskan har endast ett axelband så den går lätt att skifta för att ha fram över magen om man skall bära med sig en ryggsäck också. skickar med en dålig bild på den också (hoppas de hjälper något). Beställde väskan via Sc- photo.

Tamrac USA: http://www.tamrac.com/5749.htm
 

Bilagor

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Dazzin skrev:
Just ja, jag bor i stockholm, så förslag på butiker som kan tänkas ha väskorna vore toppen!
Expert har Crumpler. Fridhemsplan har en hel del, men jag har sett att även mindre expertbutiker har lite Crumpler inne nuförtiden.
 

JalleS

Aktiv medlem
Fotobutiken i Kista Centrum (inte FotoQuick utan den som ligger brevid Apoteket) har Crumplerväskor.

Jag brukar gå in och dregle på deras Crumplerryggsäckar varje gång jag är på tjänsteresa

--jalle


Dazzin skrev:
Just ja, jag bor i stockholm, så förslag på butiker som kan tänkas ha väskorna vore toppen!
 

thejejk

Aktiv medlem
Kameradoktorn i Stockholm har även Crumpler. Jag tyckte först att de såg ut som den optimala väskan men när jag klämt lite på dem tyckte jag att de större varianterna kändes lite väl klumpiga och de mindre... eeeh... lite för små :) Men de är fina!

www.kameradoktorn.se tror jag adressen är.
 

Dazzin

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Yfo, molanders...

Jag köpte mig en December Quartet, men sålde den igen.. Den var FÖR stor..Det är möjligt att den blir mjukare med tiden.. För min var stenhård ;)
Tack, skall kika in i butikerna idag hoppas jag på. Det är väl bra om väskan är hård, man vill ju inte ha en ICA kasse, nått stöttåligt måste det vara. ;)


ergu skrev:
Den här sida hittade jag för ett tag sedan

http://www.asvd07.dsl.pipex.com/nikond70/crumpler_frames.htm

Tycker den har ganska bra info om olika crumpler väskor.

//Erik
Kanonlänk! Tyvär hade de inte nån av de modeller jag intresserat mig för.



Nissesson skrev:
Hej Daniel.
Såg att du letade väska. Tittade själv på Crumplerväskor i början men fastnade för en Tamrac Velocity 9. Får plats med min Nikon D70+ AF 300 F/4 samt Dx 18- 70 gluggen. Väskan har endast ett axelband så den går lätt att skifta för att ha fram över magen om man skall bära med sig en ryggsäck också. skickar med en dålig bild på den också (hoppas de hjälper något). Beställde väskan via Sc- photo.

Tamrac USA: http://www.tamrac.com/5749.htm

Ser helt okej ut, varför föll valet in på crumplern i slutändan?

Verkar riktigt trevlig den där iaf! Får se om jag hittar den idag när jag åker ut.


jimh skrev:
Expert har Crumpler. Fridhemsplan har en hel del, men jag har sett att även mindre expertbutiker har lite Crumpler inne nuförtiden.

Kanon! FÅr se hur mycket jag hinner med, jag hoppas jag hinner springa in på samtilga butiker idag, så kan jag sova på saken över helgen för att köpa väskan nån gång nästa vecka.



JalleS skrev:
Fotobutiken i Kista Centrum (inte FotoQuick utan den som ligger brevid Apoteket) har Crumplerväskor.

Jag brukar gå in och dregle på deras Crumplerryggsäckar varje gång jag är på tjänsteresa

--jalle
Vore bra med en butiksnamn, jag är nämligen inte i kista speciellt mycket, men om jag inte får napp så får jag ge mig ut dit. Tack.


thejejk skrev:
Kameradoktorn i Stockholm har även Crumpler. Jag tyckte först att de såg ut som den optimala väskan men när jag klämt lite på dem tyckte jag att de större varianterna kändes lite väl klumpiga och de mindre... eeeh... lite för små :) Men de är fina!

www.kameradoktorn.se tror jag adressen är.
Ja det är ungefär det känns av det man sett på nätet, antingen får du i ett par tillbehör eller en hel fotobutik. Jag hoppas att det finns någon lagom modell för mig. Har tänkt om lite kan tänka mig att få i hus+optik, 1 extra objektiv samt blixt.
 

Brejdol

Aktiv medlem
Jag har en Company Embarressment, tycker den är grymt bra och balanserad, dessutom ser den inte ut som en kameraväska.
 

Nissesson

Ny medlem
Ser helt okej ut, varför föll valet in på crumplern i slutändan?

Verkar riktigt trevlig den där iaf! Får se om jag hittar den idag när jag åker ut.



Jag antar att du menar Tamrac väskan?. Jag valde den i all fall för att slippa problemet med en löst hängande axelremsväska som bara är i vägen och kommer farandes när man böjer sig framåt (macrofoto). Tamracväskan sitter bergfast utan att kännas otymplig. Jag måste dock erkänna att jag inte provat någon Crumpler väska som är fylld med utrustning. De fungerar säkert bra de med. Man får ju anpassa utrustningen efter sina behov.
 

Damocles

Aktiv medlem
De sålde Company Embaressment på Elmia i helgen för 650kr. Tror även de slumpar bort några i Scandinavian Photos butik.

Annars kan kan köpa tidningen proffsfoto där de just nu erbjuder 500kr rabbat(före moms, så det blir mer i slutändan) på Company Embaressment. Landar på typ 1000kr jämt i slutändan, vilket är klart lägre än de 1600-1700 som den kostar i butik.
 

Dazzin

Aktiv medlem
Uppdatering:

Nu har det äntligen kommit en lösning på mitt väskproblem, snabbare än jag trodde. Hos kameradoktorn så testade jag en som heter Geekstar, den var enorm! Tror speccen löd : 5 gluggar och 2 hus, huh! Kostade även 1800:- Det var det enda intressanta de hade, i det mindre sortimentet var mest ämnat endast för ett hus eller pocketkameror. Fick iaf ett blad av dem där jag så en mellanmodell som verkade intressant, Long Schlong heter den (den jag hade som favvo innan! :)). Detta var i fredags så de han stänga innan jag kom där ifrån, så inga mer butiker den dagen.



Sen idag så var jag förbi Expert Flemminggatan de skulle ju ha lite crumplerväskor så jag var förbi när jag ändå var hos kungsholmsfoto och testa gluggar, och hittade där en väska som var stoor, men mindre än den jag testat tidigare. Men njae, den var för stor, frågade säljaren om det fanns nått mindre som klarade mina krav, han plockade då fram en väska som verkade på tok för liten. Testade och den satt som en smäck! Kollade vad den hette - Long Schlong. hehe =) Hur som helst köpte jag den, den var dyr, men samtidigt det enda som jag verkligen skulle kunna vara riktigt nöjd med, 1170:- men samtidigt får man betänka att en bra väska kommer behållas i flera år, materialet känns väldigt slitstark och utrymmena klarar mina behov med råge, man kommer ju ända aldrig släpa med sig allt man har, med ut.
 

Bilagor

JalleS

Aktiv medlem
Grattis... Jag ska ner till Kista i morgon och har starka planer på att slå till på en Shrinkle...

Jag ska i alla fall in och titta på den:)

--jalle
 

Dazzin

Aktiv medlem
Tack! :)

Hoppas det går bra för dig imorrn, med väskorna, vore ju trevligt om du hade möjlighet att lägga upp lite bilder, kan vara bra för andra intresserade. :)
 
ANNONS