Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 och "video out"

Produkter
(logga in för att koppla)

divander

Aktiv medlem
Förmodligen är det jag som missat något, men jag får inte videoutgången att fungera på min D200. Jag har tryckt i kontakten i kameran och den andra änden av sladden i den scartkontakt som jag då och då använder för att få in signalen från min dator in i min TV. Jag sätter på rätt kanal på min TV och jag har ställt in PAL på kameran. När sladden är i kameran försvinner bilden på kamerans skärm, men det dyker inte upp något på min TV. Är det någon annan löjligt självklar inställning som jag behöver göra. Det brukar funka att köra datorns bild på den ingången och det borde väl vara ungefär samma sak att köra från en kamera. Eller?

S-video (antar att det är det utgången på D200:an) till Scart brukar inte vara en vanlig kombination.

Tvns scartingång är oftast rgb medans s-video skickar signalerna via komposit. Där har du krocken.

Köp en s-video--->s-videe kabel. Fast då gäller det att du har en s-video ingång i tvn. Brukar oftast finnas på (fram)sidan.

Vad har du för tv, om jag får fråga?

//Lorry

Min tv är en 8 år gammal Philips. Jag har en scartkontakt med tre kontakter på (ljud vänster, höger samt video) som jag brukar använda till att visa bilden från min bärbara dator. Både dator och kamera kör med koomposit. Eftersom det funkar med datorn så tycker jag att det även borde funka med kameran. Det är å andra sidan ofta som verkligheten är anorlunda mot vad jag tycker att det skulle vara.

ANNONS
Götaplatsens Foto