Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 + Sigma 18-50 2.8

Produkter
(logga in för att koppla)

exp

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar om det är någon på fotosidan som har en D200 och använder sig av Sigma 18-50 2.8

Jag undrar hur du tycker det objektivet fungerar tillsamans med kameran, samt att jag lite snällt frågar om man skulle kunna få se en bild på kameran tillsamans med objektivet.

Jag hade tänkt att fråga på Dpreview forumet eftersom fler personer äger en D200 där. Men tyvärr så får man inte vara under 18 samt att man måste ha en "riktigt" mail adress och inte en webbaserad.

Mvh Olle

Är det ingen som har denna kombination?

Eller skulle någon som är medlem på Dpreview kunna fråga där, eftersom dom inte vill ha små ungar som jag hängande där på forumet.

Mvh Olle

Borde fungera alldeles ypperligt, den funkar ju på andra kameror, och D200'an är väl inget undantag.

Varför tror du inte att du skulle vara välkommen på DP, har dom någon åldersgräns ?

Har dom det är det bedrövligt.

Zoso skrev:
Borde fungera alldeles ypperligt, den funkar ju på andra kameror, och D200'an är väl inget undantag.

Varför tror du inte att du skulle vara välkommen på DP, har dom någon åldersgräns ?

Har dom det är det bedrövligt.

Dom har både åldersgräns på 18 år och att man inte kan registrera sig med en webbaserad mail adress.

Och ja det är mycket bedrövligt..

Jag har läst någonstans att D200 har problem med Sigma gluggar. Men enligt Sigma så är det en firmware bugg som ska kunna åtgärdas gratis..

Det gäller bara objektiven med HSM motor vilket inte 18-50an har...

Dessutom ser jag det inte som ett problem. Det är af-on knappen som inte funkar, men personligen fokuserar jag alltid med avtryckaren.

Själv har jag 4 Sigmaobjektiv om alla funkar strålande på min D200.

Hej, jag har D200 och Sigma 18-50 och tycker att det funkar alldeles ypperligt. Har tyvärr ingen bild på kameran och gluggen.. men för bilder fotade med kombon kan du kika på www.tobiasphoto.com

Tobias och Adam, tror ni på allvar att trådskaparen fortfarande letar efter en bild? Kolla gärna datumet innan ni skriver i gamla trådar. Helt meningslöst att "bumpa" upp gamla trådar som dött om man inte har nån ny fråga.

ANNONS
Götaplatsens Foto