Annons

D3 hänger sig

Produkter
(logga in för att koppla)

Mcnab

Aktiv medlem
Nu är det panik i plugget ..............
D3:an hänger sig när jag tar en bild. Sedan så går det inte att göra nått.
Man kan höra slutaren arbete, men det blir inga bilder och displayen på ryggen visar ej något.
Tar jag ur batteriet så kan jag gå in i menyer och liknande, men så fort jag tar ett kort så låser den sig.
Vad kan det vara?
Gissar att det bara är att lämna in.... phuuu....

Nu är det panik i plugget ..............
D3:an hänger sig när jag tar en bild. Sedan så går det inte att göra nått.
Man kan höra slutaren arbete, men det blir inga bilder och displayen på ryggen visar ej något.
Tar jag ur batteriet så kan jag gå in i menyer och liknande, men så fort jag tar ett kort så låser den sig.
Vad kan det vara?
Gissar att det bara är att lämna in.... phuuu....

Du har säkert redan prövat, men jag skulle gissa på minneskortet. Testa ett annat och formatera det rätt innan.

Jo jag provade, och lika så att nollställa med de gröna punkterna.
Men NO luck.........
Tack för tipset iallafall

Ja jag lämnar den på Måndag.....
Men det är garanti kvar så Scandinavian skickar den nog till Nikon direkt antar jag.
Hoppas att det inte tar allt för länge.

Ja jag lämnar den på Måndag.....
Men det är garanti kvar så Scandinavian skickar den nog till Nikon direkt antar jag.
Hoppas att det inte tar allt för länge.

Det får man hoppas. Jag har bara haft med Nikon att göra angående ett serviceärende en gång. Köpte i höstas ett nytt 70-200/2,8 VRII som gnisslade när det fokuserade. Tog 3 veckor innan dom konstaterade felet och returnerade mig ett nytt exemplar. Ringde och tjata lite men dom kunde inte göra så mycket mer än vad dom gjorde. Ringde till Schönherrs där jag köpte det och dom kunde inte få tag på nya för då hade dom direkt bytt ut det, men dom ringde och slog Nikon på fingrarna och hips vips tog det 2 dagar innan ett nytt kom på posten ;)

I Måndags så skickades kameran till Lasses, som på deras hemsida skriver att det är ca 7 dagars servicetid vilket verkar bra. Så nu är det bara att hoppas att det går att laga och inte så att jag får börja leta kamera igen.
Återkommer senare hur det går.

Lite uppdateringar.
Kameran skickades till Nikon som senare skickade den vidare till Lasses.
Nu fungerade kameran bra, vilket är otur. För det är inte lika lätt att felsöka en felfri kamera.
Men efter att ha talat med Lasse (en riktigt trevlig grabb) så skickade jag över bilden som var störningar i, och då fick jag svaret att det troligen är sensorn som är på upphällning. :-(

Få se vad en sådan kostar, jag har ju garanti men eftersom jag köpte den begagnad så vill väl inte kosta på den hur mycket som helst.

ANNONS
Götaplatsens Foto