Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D3: Svåra problem med röda färger!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har inte jobbat in mej helt i Capture NX än, och visst verkar det lite knöligt. Men oanvändbart är det inte. Tvärt om tycker jag det har ganska mycket funktionalitet som jag inte hittat någon annan stans. Att sedan Nikonfilerna blir snyggare än med något annat program gör det värt att byta, bara det.

Ja, och så kan man ju fota i raw + jpg och sedan bara använda Capture NX till de bilder som man är riktigt nöjd med. Så många riktigt bra bilder får åtminstone inte jag att den extra tidsåtgången vid raw-hanteringen är något att bråka om :)

haqv skrev:
Ja, och så kan man ju fota i raw + jpg och sedan bara använda Capture NX till de bilder som man är riktigt nöjd med. Så många riktigt bra bilder får åtminstone inte jag att den extra tidsåtgången vid raw-hanteringen är något att bråka om :)

Precis så gör jag!

Staffan skrev:
Hmmm, trivs bättre med Capture 1 än CNX för min D300.

Vad trivs du bättre med hos Capture One 4 framför NX?

Det finns två avgörande fördelar med att använda View NX eller Capture NX i förhållande till tex ACR/LR eller Capture One 4: bildkvaliteten och möjligheten att i efterhand ändra en mängd inställningar i bildkontrollen.

Att Nikons programvaror är långsamma och har ett hemskt gränssitt är en annan sak.

En bot mot långsamma program är en snabbare dator med minst 2 gig ram, datorer behöver updateras lika ofta som kameror :)

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto