Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D300 på väg ut till konsumenterna!

Produkter
(logga in för att koppla)

CrazzlY

Aktiv medlem
Så har D300 äntligen börjat nå sina trogna anhängare runt om i världen. I USA är det många på dpreview.com som har fått Onsdag (denna vecka!) som definitivt leveransdatum.

Visst är det USA, men det vore kul att veta om NÅGON i Sverige har blivit uppringd av butiken de beställt ifrån, och fått veta att D300 är på väg?

Tick tock...

Leverans från butik - 28/11 enligt Nikon. Kamerorna finns i Nederländerna (centrallagret) och Nikon väntar på tilldelningsvolymer, vilket de kommer att få denna vecka. Det är möjligt att det kan flexa på 1-2 dagar. Men visst, om logistiken fungerar, så kan möjligen några hämta ut sina kameror före helgen. Men officiellt är det den 28:e

Som Jeppe säger så är det nog få i Sverige som kommer att få sina kameror innan den 27:e. Möjligtvis kanske någon över-disk-hämtning under helgen MEN jag misstänker att det är först på måndag det KAN börjar hända saker och och att merparten av oss som står långt fram i kön får en D300 i handen mellan den 27:e och den 29:e. De enda som kanske kan tänkas få den tidigare är testare (likt Göran Segeholm) och kanske de som är NPS:are :)

OM det visar sig att jag har fel blir jag dock inte alls särskilt ledsen ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto