Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D700 och Sigma EX 70-200/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Så har jag äntligen blivit med D700, görmysigt... :)

Men en skum grej är att den slår om till DX-läge när jag hänger på min Sigma 70-200...är det någon annan som har upplevt samma sak eller vet varför?

//H

Nej det är ju bara när Automatiskt bildformat är på som den gör så men det är likafullt väldigt märkligt.

Jag har läst om ett liknande fenomen med något av Sigmas 10-20-objektiv men tvärtom: Fast objektivet är DX så ställer D700 sig automatiskt i FX-läge. Antagligen är det något i Nikons gränssnitt som Sigma har missat att implementera fullt ut.

Jag har läst om ett liknande fenomen med något av Sigmas 10-20-objektiv men tvärtom: Fast objektivet är DX så ställer D700 sig automatiskt i FX-läge. Antagligen är det något i Nikons gränssnitt som Sigma har missat att implementera fullt ut.

Det låter troligt, jag vill minnas att det var något strul med Sigmas HSM och D300 när den kom också.

Lite OT men...

Hur upplever ni bildkvaliten? Byggkvalitet? Jag funderar på att skaffa en 70-200/2,8 och Sigmas är ju en av kandidaterna eftersom Nikons eget är en aning dyrt...

Lite OT men...

Hur upplever ni bildkvaliten? Byggkvalitet? Jag funderar på att skaffa en 70-200/2,8 och Sigmas är ju en av kandidaterna eftersom Nikons eget är en aning dyrt...

Byggkvalitén tycker jag är mycket bra. Det känns gediget.
Bildkvalitén är bra så länge man undviker full öppning och 200mm.

ANNONS
Götaplatsens Foto