Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D70s problem med fps

Produkter
(logga in för att koppla)

marooned

Aktiv medlem
Min kamera klarar nu bara sådär 1 fps ist. för 3. Jag tyckte att den var slö och blev orolig, laddade hem ljudfilen från dpreview och där hör man att den ska smattra mycket snabbare. Har någon haft liknande problem? Jag får väl lämna in den på service efter Jul, för den verkar fungera bra annars.

Slutartid 1/8000, f 3.5, iso 400, manuell fokus, testat med två olika mineskort, bildstorlek small basic.

Senast ändrad:
Hittade inget i manualen. Prova att återställa kameran. Tryck in BKT och "ljusmätningsväljarknappen" samtidigt i mer än två sekunder. Har du råkat ändra ngt så kan det ju hjälpa.

Hittade inget i manualen. Har återställt kameran, men det hjälpte inte.

Ingen brusreducering vid tider på 1/8000 och överföringen till kortet ska inte spela roll de första 3-4 bilderna, de får plats i buffertminnet.

Riktigt mystiskt fel...kameran har gått under 3000 exponeringar.

Ringde Lasses Kamerservice nu och fick hjälp direkt. Man skulle tydligen stänga av brusreduceringen, för den slöade ner kameran, även vid tider på 1/8000-del. Jaja, man lär sig alltid något.

Det står säkert i manualen också. ...skäms...

F-n, jag såg inte ditt inlägg igår, får skylla på förkylning och nackspärr. Nu ringde jag helt i onödan. ...skäms ännu mer nu...

Lovar att skriva med större och illrödare bokstäver nästa gång. Telia ska väl leva de också så inte ringde du i onödan :)

ANNONS