Annons

Dagens REA-tips (diskussionstråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

LinsLucas

Aktiv medlem
Redan har konto, se nedan:

1. Visit: https://creative.adobe.com/redeem
2. Sign in or Create an Adobe ID
3. Enter the redemption code, and then click Activate Membership / Activate Subscription
4. Accept the Terms and conditions.
5. In the credit card page, enter your credit card details, and click Save. To skip entering credit
card details, click Remind me later. Entering credit card details helps ensure the continuity of
your subscription.
6. Download and install the software.
Note:
If you have an existing subscription, see:
I have an active subscription. How do I use a redemption code?
For Help with redeeming a code, see:

Bland annat står det:

If you redeem with the same Adobe ID

If you already have the same plan or product, and redeem with the same Adobe ID:

If your payment plan is Annual plan, paid monthly, Adobe stops charging your credit card after you redeem the code. After the redemption code subscription term expires, Adobe resumes charging your credit card.If your payment plan is Annual plan, prepaid, the redemption code term is added to the end of the paid subscription term.
Underbart. Tackar för det!
 

Fredsson

Aktiv medlem
Lyckades tillslut göra ett köp genom att starta om mobilen, något jag inte gjort på länge. Då gick det att beställa. Tycker dock att det är konstigt att det var samma problem både på Windows-PC, Mac-PC, iPad och iPhone tidigare.
 

skalman-63

Aktiv medlem
Jag ringde Adobe och säljaren menade att man endast kan aktivera ett år i taget. Ska man ha tre år måste man tydligen ha någon företagsdeal. Någon som kan bekräfta?
synd eftersom jag tänkte slå till när det var bra pris.

synd att dom inte har samma deal på Lightroom Classic. Jag har hellre bilderna på min egen NAS än i molnet.
är på båda, och två år fungerar utan problem.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Jag köpte ytterligare ett år till, la in koden och den nu visar: "Går ut 19 aug. 2022."
Jag köpte också 2 licenser och det gick att lägga till utan problem.

Var inga problem att köpa och betala med kort. Man fick dock köpa varje kod separat. Koden syntes på mina sidor direkt. Man fick kryssa i en ruta och sen ladda ner så syntes koden.
Var inget problem att lägga in nyckeln här:
https://creative.adobe.com/redeem
Sen var det bara att backa webbläsaren och lägga till en kod till och aktivera så nu jag också 2 år, nästa betalning sker 2 sep. 2022.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
La detta direkt i diskussions-tråden då det lär bli följdfrågor.
Ni har säkert sett reklamen på FB och instagram och säkert tänkt som jag...scam.
Men jag tänkte att eftersom jag kan använda PayPal så kan jag schansa, i värsta fall får jag ligga ute några veckor med pengar och bråka lite. De har skum verifikation man får först efter betalning, att ta en Selfie på sig själv med ID-kortet (de hänvisar till bedrägeribegränsning) ...så jag höll ett finger över halva personnumret och lite av namnet. Fick ett mail tillbaka att de behöver se mitt namn, men samtidigt fick jag mail med Adobe-koden. Så lite nojjig loggade jag in på Adobe-sidan, "valde kom ihåg mig", gick till Adobes redeem-sida som då kom ihåg mig...klistrade in koden från mailet och...voila, Adobe alla program i ett år, min befintliga plan avbröts (hade kampanjplan 359kr/m) med 2 månader kvar och ska betala igen först 5 okt 2021...och bekräftat i mail från Adobe.

Jag köpte alltså precis Adobe alla program ett år för 957kr (https://software-codes.com) (använd kupong "ADOBE_SALE").
En dryg tusenlapp mot ordinare dryga 7000 ordinarie är onekligen en skön besparing om man vågar schansa :) Men lite nervöst var det :)
 

interior

Aktiv medlem
Sigma 16mm f/1,4 DC DN och Sigma 56mm f/1,4 DC DN till Sony för 2990 kr hos Scandinavian Photo. Mycket bra objektiv tycker jag.
 

StanM

Aktiv medlem
Fick ett mail från CaptureOne idag med erbjudande om 50% rabatt på valfri version av CaptureOne 21. Eftersom jag kört gratisversionen Express för Fuji ett tag, slog jag till. Euro 249,50 för Pro-versionen inkl en massa s.k stilar är helt ok enligt mig.
Rabattkoden är MAY-SAVE-50
 

Brix

Aktiv medlem
Fick ett mail från CaptureOne idag med erbjudande om 50% rabatt på valfri version av CaptureOne 21. Eftersom jag kört gratisversionen Express för Fuji ett tag, slog jag till. Euro 249,50 för Pro-versionen inkl en massa s.k stilar är helt ok enligt mig.
Rabattkoden är MAY-SAVE-50
Verkar inte gälla för uppgradering :( Synd.
 

TBone

Aktiv medlem
Såg tipset om Cyberphotos sommar-kampanj med bla 15% rabatt på allt från Tamron. Upptäckte att när jag la ett prissänkt objektiv i varukorgen och la in rabattkoden så ÖKADE priset. Antingen har Cyberphoto misslyckats totalt med att lägga in rabatten eller så är de bedrägliga i sin marknadsföring. Det står inte i deras "banner" något om att det skulle röra sig om 15% rabatt på ordinarie priser (det kanske står i det finstilta någonstans som jag inte hittat). Så antingen är de tekniska klåpare eller kör med vilseledande marknadsföring. Jag hoppas på det förstnämnda för det innebär inte att man uppsåtligen försöker vilseleda kunder.
 

StaffanW

Aktiv medlem
Såg tipset om Cyberphotos sommar-kampanj med bla 15% rabatt på allt från Tamron. Upptäckte att när jag la ett prissänkt objektiv i varukorgen och la in rabattkoden så ÖKADE priset.
Verkar som rabattkoden helt enkelt inte fungerar, och att priset ökade var nog för att frakten på 99:- tillkom när man gick vidare.
Kan tycka att dom borde testat Koden själva…
Maila Cyberphoto och tala om att rabattkoden inte fungerar.
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Har hört fri frakt bara fungerar om man går via Prisjakt, kanske 15% koden måste anges efter man kommit in på sidan via Prisjakt.
 

PMD

Aktiv medlem
Såg tipset om Cyberphotos sommar-kampanj med bla 15% rabatt på allt från Tamron. Upptäckte att när jag la ett prissänkt objektiv i varukorgen och la in rabattkoden så ÖKADE priset. Antingen har Cyberphoto misslyckats totalt med att lägga in rabatten eller så är de bedrägliga i sin marknadsföring. Det står inte i deras "banner" något om att det skulle röra sig om 15% rabatt på ordinarie priser (det kanske står i det finstilta någonstans som jag inte hittat). Så antingen är de tekniska klåpare eller kör med vilseledande marknadsföring. Jag hoppas på det förstnämnda för det innebär inte att man uppsåtligen försöker vilseleda kunder.
Jadu, nu måste du starta en tråd om hur Cyberphoto är världens sämsta fotohandel och berätta hur mycket pengar du inte kommer att handla för där. Uppdatera tråden med samma sak cirka en gång om året.

(Ring Cyberphoto och fråga vad som hände).
 

PMD

Aktiv medlem
Sist jag handlade av Cyberphoto behövde jag mata in en kod för gratis frakt i fältet för rabattkod, för att inte behöva betala för frakten.
Det gjorde att det inte gick att få gratis frakt samtidigt som an utnyttjade en rabattkod eftersom det bara gick att ha en rabattkod i det fältet.
Jag har för mig att jag kontaktade Cyberphoto som löste problemet på nåt sätt.
 

bjoele

Aktiv medlem
Verkar som rabattkoden helt enkelt inte fungerar, och att priset ökade var nog för att frakten på 99:- tillkom när man gick vidare.
Jag testade och skrev in och när min telefon autorättade till "Sommar15" (med en del små bokstäver) funkade det inte, däremot "SOMMAR15" med enbart stora bokstäver gav mig förväntad rabatt.

Inga ändrade priser på något av det jag testade i alla fall. :)
 

Bussmicke

Aktiv medlem
Sist jag handlade av Cyberphoto behövde jag mata in en kod för gratis frakt i fältet för rabattkod, för att inte behöva betala för frakten.
Det gjorde att det inte gick att få gratis frakt samtidigt som an utnyttjade en rabattkod eftersom det bara gick att ha en rabattkod i det fältet.
Jag har för mig att jag kontaktade Cyberphoto som löste problemet på nåt sätt.
Så klart man gjorde så, man svarade givetvis på bekräftelsemailet.
 

TBone

Aktiv medlem
Jag gnällde på Cyberphoto på Facebook och de messade mig och skrev att meningen var att det bara skulle vara på ordinarie pris, men om jag köpte objektivet skulle de ordna så att jag fick de 15% i rabatt ändå. Bra löst för mig, men dåligt utformad reklamtext från deras sida.
 

törnan

Aktiv medlem
Redan sett men föredrar ett utlåtande från en ”vanlig” person. Tack ändå. 😉

Jag chansade om inte annat och slog till på en (budet bordet ringa på dörren vilken sekund som helst), i värsta fall får jag gå tillbaka till den laptop jag sitter på idag (i7 gen8, 16gb ram) och antingen sälja Macen eller ge den till något av barnen.
 
ANNONS