Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagsljus studio (lampor?)

Produkter
(logga in för att koppla)

angelpoison

Aktiv medlem
Hej!

Jag har hört talas om något som kallas för Dagsljusstudio eller Dagsljuslampor. Kändes lockande inför den kommande hösten och vintern i min lilla hemma studio, någon som vet vad jag pratar om och som kan rekommendera vad jag ska köpa? Behöver man även ha naturligt dagsljus när man använder dessa lampor? Jag har köpt en mörkläggningsgardin till rummet så det är helt svart där inne.

Just nu använder jag mig av två softboxar 50 x 70 cm från kaffebrus men jag känner mig inte nöjd med ljuset. Svårt att ställa in så det blir rätt med ljusstyrkan på dem och kameran (Nikon D700).

Tack på förhand :)

Puttar upp denna då jag har samma fundering. Vill göra en dagsljusstudio i mitt nya hus, men halva året har vi inget dagsljus att prata om.... :)

Det jag vill kunna fotografera är mina katter, vänners bebisar och de barnplagg jag syr och ska lägga upp på internet.

ANNONS
Götaplatsens Foto