Sir Anselm
Aktiv medlem
Såg reprisen på K-special om LaChapelle igår och såg då att han "sköt" med Pentax. Antar att det var en mellanformatare, men vilken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var en Pentax 645.
Har sett en del filmer om berömda fotografer och det verkar som många av dem är helt odugliga på det tekniska. Reagerade direkt på hur konstig han höll kameran och assitanten berättade att han var helt okunnig på ljus i början och visst hade dålig kolla på brännvidderna.
För mig att det var något liknande med Helmut Newton och Bingo Rimér. ....konstig nog är ju alla "flickfotografer" så då är det ju lätt att de blir okoncentrerade.
Ja, tänk att man inte behöver veta allt om brännvidder, pixlar, hur man skall hålla kameran osv och ändå kunna skapa fantastiska bilder. Häpnadväckande. Kan det vara så att de fokuserar på själva bildskapandet istället? Det kanske fler pixel&brus-talibaner skulle göra också ...Det var en Pentax 645.
Har sett en del filmer om berömda fotografer och det verkar som många av dem är helt odugliga på det tekniska. Reagerade direkt på hur konstig han höll kameran och assitanten berättade att han var helt okunnig på ljus i början och visst hade dålig kolla på brännvidderna.
För mig att det var något liknande med Helmut Newton och Bingo Rimér. ....konstig nog är ju alla "flickfotografer" så då är det ju lätt att de blir okoncentrerade.
Fantastiskt.....Du har nog kommit på det! Det är nog så ja, att de fokuserar på själva bildskapandet.Ja, tänk att man inte behöver veta allt om brännvidder, pixlar, hur man skall hålla kameran osv och ändå kunna skapa fantastiska bilder. Häpnadväckande. Kan det vara så att de fokuserar på själva bildskapandet istället? Det kanske fler pixel&brus-talibaner skulle göra också ...
Nja...säg inte det. Det är ju även många nakna män med på en del av hans bilder.Då borde han kunna hålla konsentrationen uppe.....
Skämt o sido men det finns många homosexuella som är väldigt kreativa och har känsla för konst. (Eller är detta en fördom tro?).
..........
Btw, jag gillar det faktum att han inte kan något öht om teknik. Fast lite märkligt är det att han inte ens kan ljussätta(?)
Hade det på känn att något sådan replik skulle komma.Det är väl klart! Homosexuella är det ju ingen skillnad på, mot "vanliga människor"... Bortsett från en liten detalj (som man är mer berättigad att diskutera, än hurdan människan är som person).
Så! Nog med off-topic dravel!
Varför det?Jag ska be en moderator splitta tråden.