Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Det finns ingen tillgänglig förhandsvisning visas ofta i LR10

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Jag får ofta när det är större nedladdningar, mer än några hundra bilder, att de flesta bilder markeras att de saknar förhandsvisning. Detta har jag haft nu ett halvår med LR10 men har inte sett det på LR6. Det kommer både med Z6 och D500. Det kommer i steget när bilderna ”visas” innan man gör sin import. Jag tömmer kameran via USB in till LR direkt. Någon mer som sett detta?
 

Bilagor

thommya

Aktiv medlem
Att importera direkt från kameran har funkat sisådär i Lightroom genom åren och jag tror att det kan vara det som orsakar problemet.
Har du testat att importera via en kortläsare istället?
Har också hört att det kan vara USB-kabeln som kan vara halvkass och orsaka detta.
För du kan väl importera bilderna trots att de saknar förhandsvisning?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Att importera direkt från kameran har funkat sisådär i Lightroom genom åren och jag tror att det kan vara det som orsakar problemet.
Har du testat att importera via en kortläsare istället?
Har också hört att det kan vara USB-kabeln som kan vara halvkass och orsaka detta.
För du kan väl importera bilderna trots att de saknar förhandsvisning?
Har ingen kortläsare just nu, eller jag har inte hittat den :), har iaf haft en. Mina tidigare datorer hade läsare i datorn så jag har inte behövt någon läsare, men ska testa för behöver nog en läsare ändå. Dock så har jag genom alla år tömt kameran via USB utan problem.

Eftersom de två kamerorna har olika USB kablar så är det inte kabeln.

Ja själva nedladdningen fungerar ändå, så det är egentligen inget problem i sig, men bara konstigt
 
ANNONS