Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diaprojektor

Produkter
(logga in för att koppla)

Selle

Aktiv medlem
Hallå!

Är det någon som vet om Reflecta CS-magasin 2 * 100 bilder passar i en Rollei P35A projektor, den är ca 30 år gammal. Eller är det bara Gepes 40 bilders magasin som passar?
Och är detta en bra projektor?

Senast ändrad:
Ja, det är en bra projektor om den är i bra skick vill säga. Jag är tveksam till om en så gammal apparat tar CS-magasin.

Rollei P35 A är en utmärkt projektor som tar alla storlekar av s.k. standarmagasin samt vissa som har en något annorlunda delning men i övrigt liknar standardmagasinen. Min är från slutet av 60-talet och är numera stationerad på sommarstället och frånsett den svagare lampan så blir bilderna på duk fullt i klass med vad min Leitzprojektor ger. CS-magasinen är väl Agfas tätpackade magasin för smala ramar som nog har funnits i bortåt 30 år men jag vet inte om de passar i Rollei men de borde nog göra det, de går väl i andra projektorer som tar standardmagasin.
Sten

ANNONS
Götaplatsens Foto