Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diascanner med magasin

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Hej,

Jag skall köpa en ny skanner för dia-bilder, men jag är lite osäker på en sak och behöver lite råd.

Skannern skall i huvudsak användas för arkivering av bilder och ibland för att publicera papperstryck max 50x70 cm.

*) Finns det någon dia-scanner där jag kan mata in 30-40 diabilder i ett magasin som skannas in en efter en av scannern?

*) Vilken rekommenderas?

andersgunnare skrev:
Hej,

Jag skall köpa en ny skanner för dia-bilder, men jag är lite osäker på en sak och behöver lite råd.

Skannern skall i huvudsak användas för arkivering av bilder och ibland för att publicera papperstryck max 50x70 cm.

*) Finns det någon dia-scanner där jag kan mata in 30-40 diabilder i ett magasin som skannas in en efter en av scannern?

*) Vilken rekommenderas?

Ja, bland annat:Nikon Coolscan LS4000 ED

/ Johan

Hur ser marknaden ut idag (ca två år sedan senaste inlägg i denna tråd). Måste man fortfarande punga ut 15-20 tusen papp för att komma över en diascanner med diabildsmatare?

Jag är sugen på att digitalisera mina ca 3000 diabilder, men jag är inte så pigg på att scanna dem sex stycken i taget på min flatbäddsscanner.

Alternativt, är det någon som känner till nån firma man kan skicka in diakasetter till för scanning till ett överkomligt pris?

/ Nicke

ANNONS
Götaplatsens Foto