Annons

Digitalkamera bra pris, sport.

Produkter
(logga in för att koppla)
Är panasonic ett bra märke då ?
Är det kanske värt att vänta till i sommar med att köpa en kamera, då kanske några priser har sjunkit eller nån ny modell har komnmit ut ?

JoeCole skrev:
Är panasonic ett bra märke då ?
Det är väl inte frågan om Panasonic är ett bra märke eller ej..det är ju om just den modellen från Panasonic är bra eller ej som är intressant.

Men nog är Panasonic kända för att hålla god kvalitet på sina produkter.

JoeCole skrev:

Är det kanske värt att vänta till i sommar med att köpa en kamera, då kanske några priser har sjunkit eller nån ny modell har komnmit ut ?

Eller varför inte vänta till i höst? eller nästa år? eller om 2 år? eller om 3 år? :))

Man kan alltid vänta på något bättre för det kommer alltid komma något bättre..men då blir det inga bilder tagna.

Ok, bra svar Kim.
Men jag känner att jag inte kommer att hinna fota innan i sommar.
Så jag väntar nog iaf.

Kan säga att jag har sett bilder på blommor, insekter osv osv från min arbetskamrat som har Fuji 5000 S (har en själv nu och är mycket nöjd), när jag såg hans bilder så blev jag häpen så fantastiskt bra dom var vilken skärpa. Ingen brus här inte och 3,1 miljon pixlar räcker långt. Skrev ut en bild på min dotter i jpgformatet och blev häpen så bra det blev på min vanliga skrivare.

Da´Russian Stallion skrev:
Om du måste ha mkt zoom sår je Minolta Z1 ett bra alternativ, kostar väl runt 3500kr skulle jag tro..
Läs test här:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/z1.html

Fuji Finepix 5000s är ju också värd att titta på, ligger ungefär på samma pris.

läs test:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html

Z1:an`s Optik är kass....genererar en hel del cromatisk aberrition..(heter det så?) Lila konturer runt mörka föremål mot en ljus bakgrund. Hade en själv, men bytte den efter 2 dagar till en Nikon 5700...som i sin tur inte heller var värd priset...9600:- men den har i alla fall inte lila konturer runt grejerna man plåtade...

ANNONS
Götaplatsens Foto