Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Din nästa bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Finns en tråd här på FS om vad som blir ditt nästa objektiv. En tråd som inte verkar sakna svar. Jo då, jag är själv med där.
Men eftersom många säger att de gillar att snacka bild istället för teknik så vore det spännande att få veta vad som blir din nästa bild. Och varför?

Med "nästa bild" menar jag kanske inte ditt snapshot, utan den bild du försöker skapa genom en del förarbete och sedan tänker ladda upp här. Fast det är helt okej att också berätta om sitt planerade snapshot på huskatten som på fredagkvällar imiterar Chaplin i Moderna tider.

Personligen har jag inte så mycket att bidra med, befinner mig i något av en svacka där jag inte har så mycket på gång. Förhoppningsvis blir det ett foto som säger mycket om Bohuslän.

Bra idée! Motivet är alltid viktigaste oavsett vilken utrustning man har!

Själv planerar jag att åka ut till Sandhamn som ligger längst ut i sthlms skärgård när höststormarna kommer med en kompis! Förhoppningsvis får vi några bra naturbilder med mycket dramatik, kanske ett litet väl uttjatat motiv, så utmaningen blir att få bilden unik.

/M

Kan ju tillägga det när det gäller min nästa bild att den planerar jag ta på Koster med en utflykt med Foto-Väst i nästa månad. Vi verkar försöka fånga snarlika bilder oavsett plats och väderlek.

Det är ju inte obligatoriskt att svara här, men gensvaret måste väl ändå beskrivas som ganska magert. Beror den låga svarsfrekvensen på att det är mer status att berätta om sitt nästa objektiv, att idén om sin nästa bild är för viktig för att yppa för andra fotointresserade, eller att majoriteten här på FS bara tar snapshots av sin katt?

Motiv

Jag har precis fått hem mitt nya Tamron 200-500 och min nya A900 så jag hade tänkt bege mig ner på näset (Skanör-Falsterbo) & se om man kan ta lite läckra fågelbilder, och imorron sticker jag till lysekil för att fiska hummer så då ska jag försöka att ta några bilder på djurlivet däruppe. Tips någon??? MVH///Christer

Kan ju tillägga det när det gäller min nästa bild att den planerar jag ta på Koster med en utflykt med Foto-Väst i nästa månad. Vi verkar försöka fånga snarlika bilder oavsett plats och väderlek.

Kul att vi tänker på samma typ av bild, kanske inte så konstigt eftersom det är ett ganska så vanlig typ av bilder dock så det ett av mina favorit motiv eftersom jag är seglare och älskar havet och dramatiken som kan uppstå vid storm. Vi får väl se vem som kan få sin bild mest unik, vem som så kan ta en bild som står ut hehe :)
Måste bara säga att Koster är otroligt fint, flickvännen har landställe där nere. Så jag är lite avis att du ska dit å fota!

Kom igen nu allihopa, berätta era idéer! Så hemligt kan det ju inte vara, det är inte så att man tänker till exakt samma ställe och ta exakt samma bild pga att ni berättar det här hehe

/M

Är i Hanoi någon månad men skall med flickvännen till Saigon efter det, därifrån en dagstur till Phnom Penh genom Mekongdeltat. Gnuggar händerna inför den turen, hoppas på spektakulära vyer, mystik och vackra/maffiga konstruktioner.

Inte så specifikt om motiv kanske, men jag hoppas att min nästa bild med stort b kommer gestalta sig därnere.

Har nyligen satt upp ett småfågelgömsle i skogen. Har åtlat med frön, talgboll, samt spikat upp en fläsksvål, så vi får se om jag får inviga mitt nya 300/4L.

Är i Hanoi någon månad men skall med flickvännen till Saigon efter det, därifrån en dagstur till Phnom Penh genom Mekongdeltat. Gnuggar händerna inför den turen, hoppas på spektakulära vyer, mystik och vackra/maffiga konstruktioner.

Inte så specifikt om motiv kanske, men jag hoppas att min nästa bild med stort b kommer gestalta sig därnere.

Spännande. Får önska lycka till.

Spännande tråd!
Själv har jag tänkt att fota stjärnhimlen med lång slutartid. Har egentligen två bilder jag vill testa. En med kameran helt stilla för att få stjärnspår och en på stativ som motverkar jordens rotation för att få med mycket av stjärnorna.
Om det blir min nästa bild återstår att se. Mest troligt spricker det men jag hoppas det blir av inom kort.

Har nyligt gjort ett snabbt test med 12 minuters slutartid, http://mfrisk.blogspot.com/2008/09/stjrnspr.html för den som är intresserad. Tanken är att hålla slutaren öppen ännu längre.

ANNONS
Götaplatsens Foto