Annons

Dina intryck av nya 18-105?

Produkter
(logga in för att koppla)
Påminner extremt mycket om gamla 18-135/3.5-5.6, både till storlek och konstruktion. Ganska plastigt, men ger förvånansvärt bra bildkvalité för pengarna. VR fungerar bra och 1/4 på 105mm är inga problem. Kan lägga upp lite testbilder i kväll. Funderar man på D90 så ska man definitivt överväga merkostnaden på 1800 kr. Det är 900 kr lägre än vad det kostar löst.

Låter bra, Jeppe.

Vore lovely om du kunde lägga upp några testbilder. Jag känner också att det är välinvesterade 1800 kronor.

Jag har fotat med detta i ett par veckor nu. Känns mycket bra, men det jag har att jämföra med är en gammal Olympus C8080. Efter vad jag läste innan jag köpte det så är det väldigt skarpt i förhållande till priset, men de har sparat in på en del på material och sånt förståss så du kanske inte får den kvalitetskänsla du får med ett dyrare objektiv. Tror även VR'en är en något enklare variant än i t.ex. 18-200.
Mina senaste 3 bilder här är tagna med det om ni vill se "testbilder" men jag vet inte om det säger så mycket när de är förminskade och lätt efterbehandlade.

ANNONS
Götaplatsens Foto