Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Displayproblem på 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

Adder

Avslutat medlemskap
Fick min 40D i veckan. Verkar vara en bra kamera men idag upptäckte jag att ljusa/vita partier i bilder växlar mellan vitt och svart med någon sekunds mellanrum när jag granskar dem i displayen. Delar av bilden blinkar alltså. Någon som upplevt något liknande? Går det att åtgärda själv eller måste jag skicka tillbaka kamerahuset?

Det är den funktion som Daniel påpekar. Du slår av den genom att gå in i menyn, välja den alternativ blå med två prickar på. (nummer 4 ifrån vänster)

Sätt "highlight alert" till "disabled". Sedan ska du se att det inte blinkar mer.

Högdagerblink är för övrigt en mycket bra funktion, så jag föreslår att läsa på hur den fungerar snarare än slå av den.

Tack

Tack för snabb hjälp. Det stämmer bra. Tur att ni finns när jag inte fick med någon instruktionsbok!

ANNONS
Götaplatsens Foto