Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Dschool

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasOman

Aktiv medlem
Har köpt mig min D80 som jag är oehört nöjd med och som de flesta förmodligen vet så ingår en 2timmars utbildning på kameran, vad jag undrar är om någon har gott på denna och vet om det är värt 2timmar av ens tid eller om den är ganska meningslös?

Den är ju gratis så det är ju värt att gå på. Har själv precis köpt en D80 så jag ska signa upp mig till Dschool, två timmar kan jag avvara. Nåt kanske man snappar upp som man inte kunde förrut. Sen finns ju Dschool Pro när man gått den första, den får man iofs betala för men kan ju vara nåt om man vill fördjupa sig lite till.

-Mattias

Var på Dschool i Stockholm idag och kan väl säga att det var lite halvintressant, men som namnet antyder väldigt basic. De går igenom grundläggande saker som vad bländare och slutartid gör för inverkan på bilderna, vad ISO och exponeringskompensation, ljusmätning mm. är för något.

Det jag fick ut mest av var väl att få se Capture NX och Nikon Creative Lightning System in action, det var kul att se och gav mig köp-begär...

ANNONS
Götaplatsens Foto