Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Du! Tipsa om din kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

marsve01

Aktiv medlem
Ville själv ha en DSLR men tycker att det är för mycket pengar i förhållande till funktionen än så länge. Köpte istället en Fujifilm FinePix S7000. Det är det närmaste jag har kommit en DSLR
bland kompakterna (känslan alltså). Tycker dock att den omnämns väldigt sällan.
(S7000 kostar ca 7100:)
Har också märkt att många klagar över att deras kameror har svårt med autofocusen i skumt ljus / mörker. Är det något generellt för digital kameror?
Är den enda "stora nackdelen" jag märkt med min digitalkamera jämfört med min analoga SLR.
Är för övrigt väldigt nöjd med min digitalkamera.

www.finepix.de/en/51__40000198.html
 

Björn Jansson

Aktiv medlem
Om man är uppe i 7000:- för en kompakt digitalkamera tycker jag verkligen man skall lägga till 2000-3000:- för att få en 300d, om man redan har Canon optik. Vad jag förstått så har 300d helt godkända funktioner samt ger ett väldigt bra bildresultat i likhet med EOS10d som fått mycket goda omdömmen avseende fotokvalitén. Att köpa en kompakt för att sedan köpa en "riktig" kamera är bara slöseri med resurser. Har du fotograferat tidigare och vet att du gillar det så finns det ingen anledning att i dagsläget köpa en "kompromiss" det blir ju bara dyrare i längden.

Man kan alltid vänta o vänta o vänta men varför det? idag finns det redan en bra prisvärd systemkamera för 10000:-, det fanns det inte då jag köpte min första digitalare. Men det blev en begagnad D30, föregångaren till 300D och 10D m.m. och jag hade ångrat mig idag om jag köpt någonting annat.
 
ANNONS