Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Dum fråga om 350D
- Trådstartare HusKul
- Start datum
Dajo
Aktiv medlem
Harry_ skrev:
nu får ni inte skratta
kan man ändra på slutartiden o bländaren om man kör auto
då skulle det kanske inte heta auto då
I auto är det kameran som bestämmer....
Minita
Aktiv medlem
Ställ väljaren i "P". Då fungerar kameran nästan precis som i Auto MEN du kan påverka kamerans inställningar.
P-läge. Trycke ner *-knappen. Kameran föreslår en exponering. Rulla med hjulet, så ändrar du exponeringen men med samma inbördes förhållande mellan tid och bländare.
Fler fördelar:
Du väljer själv ISO-talet.
Du kan välja autofocuspunkter.
"Nackdel"
Blixten måste du själv aktivera i P-läget. (om detta nu är till någon nackdel)
P-läge. Trycke ner *-knappen. Kameran föreslår en exponering. Rulla med hjulet, så ändrar du exponeringen men med samma inbördes förhållande mellan tid och bländare.
Fler fördelar:
Du väljer själv ISO-talet.
Du kan välja autofocuspunkter.
"Nackdel"
Blixten måste du själv aktivera i P-läget. (om detta nu är till någon nackdel)
.Z.
Aktiv medlem
En bit ned på Olle Bjernulfs Fototeknik 1 - Kamerans funktion så kan du läsa lite om tid & bländare samt automatikformer.
För övrigt så bör det i bruksanvisningen framgå hur det ligger till med detta. Den har du väl läst några varv va Harry
//Larsa
För övrigt så bör det i bruksanvisningen framgå hur det ligger till med detta. Den har du väl läst några varv va Harry
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Harry_ skrev:
bruksanvisning?
va é de för nåt
Sååå, viktigt!
Zoso
Aktiv medlem
Jag undrar vem den där gröna fyrkanten är till för igentligen ?
P-läget är ju samma sak + att man kan ändra saker om man nu vill det, är det gröna läget till för att nybörjare inte skall kunna ändra någonting av misstag kanske ?
Att man lägger ner pengar på att inkludera ett nybörjarläge på en kamera som 350D är ju förstårligt, men att det även finns på 20D är ju löjligt.
P-läget är ju samma sak + att man kan ändra saker om man nu vill det, är det gröna läget till för att nybörjare inte skall kunna ändra någonting av misstag kanske ?
Att man lägger ner pengar på att inkludera ett nybörjarläge på en kamera som 350D är ju förstårligt, men att det även finns på 20D är ju löjligt.
.Z.
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Jag undrar vem den där gröna fyrkanten är till för igentligen ?
Gröna fyrkanten finns av den anledningen som du skriver, för att allt ska stå i ett helautoläge & inget ska missas.
Funktionen är löjlig men kan faktiskt vara bra ibland. Har ett liknande läge på min KM D7D & det slår jag över till när någon annan (typ min fru eller mina söner) ska ta en bild. Det händer enstaka gånger & då kommer det till användning.
Jag känner dock folk som alltid använder läget.
//Larsa
Zoso
Aktiv medlem
Poteta skrev:
Själv använder jag fyrkanten när det är bråttom. Kameran kanske ligger i väskan och så dyker ett tillfälle upp som inte får missas. Då hinner man kanske inte med att ändra ISO, bländare, slutare osv som är inställd sedan förra tillfället. Då använder jag den gröna fyrkanten!
Jo det kan jag förstå är en fördel, får väl använda det jag med då