gamleJ
Aktiv medlem
Igår kom mitt nya objektiv. Det första jag ser vid uppackning är en vit fläck inne i glaset. Jag meddelade E-infinity att det måste vara en tillverkningsmiss. Förväntade inte svaret att det är vanligt med lite små fläckar i glasen och det påverkar inte bilden. Är jag ändå missnöjd får jag betala frakten tillbaka eftersom det är två veckors ångerrätt.
Det känns inte rätt i min värld. Företaget borde väl betala frakten åter och sända ett nytt objektiv med rena glas. För visst ska väl objektiv med denna typen av fel sorteras bort i efterkontrollen hos Canon? Jag har nog ägt och testat närmare 60 olika objektiv och har aldrig sett några fel i glasen som inte tillkommit i efterhand.
Tänker jag rätt?
Det känns inte rätt i min värld. Företaget borde väl betala frakten åter och sända ett nytt objektiv med rena glas. För visst ska väl objektiv med denna typen av fel sorteras bort i efterkontrollen hos Canon? Jag har nog ägt och testat närmare 60 olika objektiv och har aldrig sett några fel i glasen som inte tillkommit i efterhand.
Tänker jag rätt?