Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

D.G

Medlem
Hejsan,

Jag är i svängarna på att köpa mig en ny utrustning.
Jag fick tips/tag på en företag som heter E-Infinity på nätet.

De har väldigt mycket bättre priser än vad alla de svenska ÅF kan erbjuda.
Frågan är, någon som har erfarenheter ifrån E-Infinity, Pålitlig? Äkta varor?

Mvh
 
Svår fråga

Jag köpte nyligen nytt hus och nya objektiv. Jag övervägde länge att gå till ovan nämda firma. Jag gjorde det dock inte då jag fegade ur helt enkelt.

Gick miste om ca 5000kr i den affären.

Skulle jag göra en mindre beställning på en billig glugg eller liknande så hade jag nog våga prova.

Om det är svart/grå import så är det väldigt risky.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Jag o en polare beställde a7r2 därifrån via ebay.
Mkt bra support.
Bra recensioner från både köpare och opartisk internetkontroll.

/Stefan
 

matsc_live.se

Ny medlem
Köp

Hej Köpte en nikon D750 med objektiv 24-120/4 därifrån.
Funkade kanon. Snabb leverans ca 4 dagar
Tjänade ca 7-9 000 kr på det
 

Lainen

Medlem
Jag har också handlat därifrån och mycket bra service.
Dock gråimport så räkna inte med någon garanti i Sverige
Dom lämnar 12 månaders garanti själva men som jag uppfattar villkoren så ingår det endast arbete, ej delar eller frakt.
 

BoJohan

Aktiv medlem
Sjukt frestande att handla därifrån måste jag säga. Har spejat ett tag på sidan och deras pris för en Canon 5D Mk4 stämmer väldigt mycket bättre överens med vad jag skulle kunna tänka mig att betala än priserna på svenska/europeiska marknaden. Nästan värt att chansa... Eller? :)
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Sjukt frestande att handla därifrån måste jag säga. Har spejat ett tag på sidan och deras pris för en Canon 5D Mk4 stämmer väldigt mycket bättre överens med vad jag skulle kunna tänka mig att betala än priserna på svenska/europeiska marknaden. Nästan värt att chansa... Eller? :)

Tja, jag o en polare köpte för några veckor sedan varsin A7R2. Den kom som utlovat... Nu väntar vi båda på FE 70-200/4 från dom. Leveransbekräftelse från DHL kom igår :)

/Stefan
 

ajoe

Aktiv medlem
Jag har inte köpt från dem, men jag hittade ett bra pris på en ny Fuji 18 mm glugg på Ebay från Thailand.

När den kom så visade det sig att den hade elektronikfel och gjorde att kameran startade om hela tiden, kortslutning eller så. Jag tänkte att ja där fick jag.

Men jag hade kvitto och garantisedel och Fuji hanterade garantiservice korrekt via Göteborg och den kom tillbaka några dagar senare. Jag reklamerade hos Ebay och jag fick mail både från säljaren och Ebay flera gånger innan jag kunde bekräfta att objektivet kommit åter

Som någon tidigare skribent här så tror jag att välkända europeiska företag är helt OK, ingen större skillnad mot att beställa från Dustin. Liksom att jag handlat musikinstrument från Thomann. Tyska postordeföretag är ofta snabbare än svenska (och tyska DHL ägs av Bundespost och grejerna kommer med Postnord och inte med DHL...).

Jag har köpt massor av sådant som kostar tresiffriga belopp, adaptrar, filter, LED-belysning etc på Ebay direkt från Shenzen i Kina. All korrekt och effektivt.
 

El-Bonko

Aktiv medlem
Man borde kanske våga sig på att beställa nu medan Storbritannien fortfarande är med i EU. Väldigt tilltalande pris på Sonys 16-35/4.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Det är gott om femstjärniga omdömen men det är ingen större vits med att läsa dem. Man bör läsa de en- och tvåstjärniga för att få ett hum om hur butiken beter sig när något går fel. Sen kan man bestämma sig om man vill handla.
Menar du att det är samma betyg som 499st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga som 1st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga?
Alltså på båda så läser man bara den 1-stjärniga?
Jag tittar bara på de antalet av respektive betyg samt att trustpilot betygsatt dom högt.

/stefan
 

PMD

Aktiv medlem
Menar du att det är samma betyg som 499st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga som 1st 5-stjärniga och 1st 1-stjärniga?
Jag vet inte eftersom jag inte förstår frågan. Kan du formulera om den?

Alltså på båda så läser man bara den 1-stjärniga?
Ja, i stort sett. Det är ju inte så värst intressant att läsa en massa "jättebra!". Det räcker att notera att recensenten gav toppbetyg. Det är mycket intressantare att läsa de dåliga omdömena så att man kan bilda sig en uppfattning om vad som kan gå fel. I många fall har dessutom säljaren svarat på de dåliga omdömena vilket ger en uppfattning om hur allvarligt säljaren tar dessa.

Det är samma metod som jag brukar använda på Tradera. Om en säljare har fått en överväldigande mängd goda omdömen jämfört med dåliga, så är det ändå intressantast att läsa de dåliga (om det finns några) eftersom det kan ge ett hum om vad som kan gå fel, och vad säljaren gjorde eller inte gjorde för att åtgärda problemet.

Jag tittar bara på de antalet av respektive betyg samt att trustpilot betygsatt dom högt.
Ja, förhållandet mellan bra och dåliga betyg är signifikant, men det ger inte hela bilden.

Gör Trustpilot en egen bedömning eller sätter de sitt betyg baserat på det sammanlagda betyget av alla som har recenserat?
 

taz_k

Aktiv medlem
Jag har handlat ifrån deras systershop: Kachashop (tror det är samma som står bakom e-infinity).
Tog en vecka att få hem varan och ska tro omdömena på ebay så är de seriösa (99.7%). Nackdelen är som nämnts tidigare att man inte får någon garanti värd namnet.
 

SallyIV

Aktiv medlem
Jag fick ett Fujinon 27/2,8 som var nytt vad jag kunde se, men trasigt. Fuji i Sverige behövde inköpskvitto och efter en vecka kom det i retur, lagat. Vet inte hur det är med andra fabrikats garantier.
Jag köpte sedan ett Samyang 12/2,0 (till nästan samma pris som Japanfoto hade såg jag sedan), allt OK där.

Man får väl väga besparing mot tiden det tar att få mot att köpa från t ex Cyber, Dustin, Japan etc, där packas ju varan innan man betalt nästan.

J!
 

Third eye

Aktiv medlem
Kliat i köpfingret i flera månader nu att beställa A7rii från just den shoppen, men inte vågat...fegade ur och beställde a7ii som tjejen ville ha lokalt. Men både här och på tråd jag själv skapat så verkar folk överlag nöjd.
Kanska är dags att få tummen ur...10.000 i diff är ju helt klart en rejäl slant.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Kliat i köpfingret i flera månader nu att beställa A7rii från just den shoppen, men inte vågat...fegade ur och beställde a7ii som tjejen ville ha lokalt. Men både här och på tråd jag själv skapat så verkar folk överlag nöjd.
Kanska är dags att få tummen ur...10.000 i diff är ju helt klart en rejäl slant.
Mmmm är supernöjd. Samt en fe 70-200/4 för 10k från den affären.
 

A.A.

Aktiv medlem
Antingen UK eller Frankrike.
Priserna verkar vara utan moms.

Svar från supporten.
"Our company is based outside UK and all prices charged are without VAT"

Vet inte hur man lyckas sälja exkl.moms till privatpersoner i eu såvida det inte skickas direkt från hk.

Stämmer det på ditt kvitto att det är 0 i Vat?
 
ANNONS