Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Ska och ska.
Det är mest för att företaget tycker att det skall vara så.
O om du läste intruktionen så skriver Canon att nummer inom parantes skall man inte bry sig om. Och nummerna som är markerade med dubbla rutor på bilderna av kartonger i exemplet står just inom parantes.
Du påstod att serienumret inte står på lådan. Det är fel. Punkt.

Att man sedan inte kan komma och vifta med en låda med europeiskt serienummer och påstå att den har gjort att kameran med asiatiskt serienummer magiskt blivit ämnat för den europeiska marknaden är något annat. Från fabrik matchar förstås numrena och om de inte gör något har någon varit där och fifflat eller blandat ihop lådorna.

Tillägg: F.ö. står inte hela serienumret på lådan inom parentes. Det är i exempelfallet några siffror i början som inte är en del av serienumret, som man ska bortse ifrån, men man ser inte den andra parentesen eftersom rutan täcker den. Syns t ex här:
https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2018/07/4box.png
 
Senast ändrad:
Självklart.
Förpackningen har ett artikelnummer.
Kameran har ett serienummer.
Det är inte samma sak.
Jag pratar om serienumret rakt av. Det står utvändigt och sen har några som haft kameror inne på reparation fått till sig att det varit olika serienummer utvändigt mot det som är på "moderkortet" eller dyl. Om jag inte helt missminner mig. På vissa kameror har även serienumret satt över med en klisterlapp med annat serienummer. Eller att det varit andra färger på numret än brukligt. Men som sagt. Det finns många olika upplevelser och versioner av historier så man får väl ta det med en nypa salt. Själv är jag nöjd än så länge. En besparing på runt 30 tkr för kamera och fyra RF-objektiv.
 

martinot

Aktiv medlem
Hur blir leverans nu dessa Corona tider? Bäst att avvakta?
Nu har jag inte handlat själv just från E-Infinity, men generellt så vet jag inte någon orsak till att man skulle avvakta?

Vad det något specifikt du tänkte på?

Har handlat massor på nätet (som vanligt) de senaste veckorna, både från Sverige och utlandet, och det har fungerat precis som vanligt.

Har inte märkt av några problem med leverans/infrastruktur pga CV19 (fungerar lika bra/dåligt som alltid med transport).

Snarare skulle jag tänka tvärt om; med tanke på eventuella komponent och produktbrister från Kina, så skulle jag beställa så fort som möjligt om det var något som jag var ute efter.
 

Third eye

Aktiv medlem
Hur blir leverans nu dessa Corona tider? Bäst att avvakta?
Jag kör på som vanligt, ser bara fördelar i att låta handel fortsätta i dessa sjuka paniktider då alla är rädda för precis allting.
Legat på sjukhus i flera veckor och shoppat enbensstativ från amazon.de, krimskrams ebay och och kamerahus från E-infinity.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag kör på som vanligt, ser bara fördelar i att låta handel fortsätta i dessa sjuka paniktider då alla är rädda för precis allting.
Legat på sjukhus i flera veckor och shoppat enbensstativ från amazon.de, krimskrams ebay och och kamerahus från E-infinity.
Säkert, men om det nu är att stödja ekonomin och företag som drabbas hårt av nuvarande läge man vill göra, så kanske det inte är att skicka pengarna till Kina och Hong Kong som är det mest optimala.
 

Third eye

Aktiv medlem
Säkert, men om det nu är att stödja ekonomin och företag som drabbas hårt av nuvarande läge man vill göra, så kanske det inte är att skicka pengarna till Kina och Hong Kong som är det mest optimala.
Jag gör det inte för att skicka pengar till Asien, jag gör det för att leva som vanligt. Det mesta jag köper i foto och kameraväg kommer från Asien men det är för min skull och inte deras som jag köper Asiatiska kameror och tillbehör. Att det fortfarande håller svensk och europeisk transportpersonal sysselsatta ser jag bara positivt på även om det är en miljöpåverkan.
Du köper dina grejjer precis vart du vill.
 

Third eye

Aktiv medlem
Tror många har väntat på att E-infinity skulle få den, och jag blev förvånad över hur mycket billigare det var.
Hoppas bara lagersaldot stämmer så jag får det inom rimlig tid.
 

Third eye

Aktiv medlem
Ang Tamron 70-180/2.8 FE.
11,173kr reserverades på mitt konto och det drogs slutligen 11,392kr med MasterCard som omvandlare hos PayPal.
Det är lägre än vad jag trodde det skulle kosta när de första ryktena började dyka upp.
 

Ades

Aktiv medlem
Ang Tamron 70-180/2.8 FE.
11,173kr reserverades på mitt konto och det drogs slutligen 11,392kr med MasterCard som omvandlare hos PayPal.
Det är lägre än vad jag trodde det skulle kosta när de första ryktena började dyka upp.
Jag beställde samma igår.. 11 578 kr blev det för mig..
 

Tony johansson

Aktiv medlem
För er som har köpt kamerahus eller kameror, kommer det med en anslutningssladd till laddaren som passar i ett svenskt eluttag, eller är det adapter som krävs !?

Det finns ju en site för den Engelska marknaden och en för den Europeiska marknaden (fast båda är E - infinity), denn enda skillnaden jag kan urskilja är i vilken valuta varorna saluförs under.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
För er som har köpt kamerahus eller kameror, kommer det med en anslutningssladd till laddaren som passar i ett svenskt eluttag, eller är det adapter som krävs !?

Det finns ju en site för den Engelska marknaden och en för den Europeiska marknaden (fast båda är E - infinity), denn enda skillnaden jag kan urskilja är i vilken valuta varorna saluförs under.
5dmkiv och Sony A7rIV, båda med EU/svensk-sladd. Beställer via
.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Har precis knappat hem ett D850. ~7 200 svenska pesetas billigare än billigaste här i Svedala. För den skillnaden får jag (så småningom) en Sony RX100 M5A :).
 
ANNONS