Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Det är väl årsskiftet det är sagt. Får hoppas dom skjuter upp brexit igen... Så man hinner beställa sig en A7SIII
Oh, hoppas du hinner då :)
Det är främst GM 100-400 jag har på listan, och jag får offra min A7iii för att bekosta den antagligen.
Det går verkligen ingen nöd på mig men ibland skulle jag kunna tänka mig att vara förmögen ;)
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har koll på att frihandelsavtalet är den stora grejen, men det verkar som om Sony är ovanligt dyra i Sverige ändå. B&H verkar i NY så de lägger på 8,875% sales tax om du handlar i butik eller bor i samma stat så ungefär 30500 kr. Fortfarande en bit till 46000 kr.

Ber om ursäkt för att jag går off-topic.
Om man räknar bort skatterna (sales tax resp. moms) så blir jämförelsen 28000 kr i USA mot 36800 i Sverige. Ganska stor skillnad men inte extremt stor.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Finns tydligen en uppsjö av butiker med samma upplägg som E-infinity. Hittade denna butiken som säljer listad glugg för ytterligare en lusentapp billigare än E-infinity.

Någon som har handlat från eglobalcentral !?
 

Third eye

Aktiv medlem
Finns tydligen en uppsjö av butiker med samma upplägg som E-infinity. Hittade denna butiken som säljer listad glugg för ytterligare en lusentapp billigare än E-infinity.

Någon som har handlat från eglobalcentral !?
Jag har testat, första gången kom varan, en Gimbal. Men det kom ingen info om leverans, kollinr och de svarade inte. 2 veckor kom den. Billigast i Europa.
Andra gången, ett objektiv, visade saldo under hela tiden, efter 2 veckor inget paket, efter mail fick jag info att den restade...trots saldo på hemsidan. Efter ytterligare en vecka med saldo på hemsidan så avbeställde jag och la ordern hos E-infinity.
Billigt men lite schansning trir jag.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag har testat, första gången kom varan, en Gimbal. Men det kom ingen info om leverans, kollinr och de svarade inte. 2 veckor kom den. Billigast i Europa.
Andra gången, ett objektiv, visade saldo under hela tiden, efter 2 veckor inget paket, efter mail fick jag info att den restade...trots saldo på hemsidan. Efter ytterligare en vecka med saldo på hemsidan så avbeställde jag och la ordern hos E-infinity.
Billigt men lite schansning trir jag.
Förefaller att det är en butik som bör undvikas.
 

Sabud

Aktiv medlem
Beställde i går ( R5 + 24-105/4 ) och fick besked med serienummer ( foto ) att beställningen är färdigbehandlad. Hoppas att det inte är en retur eller ompackad demokamera ;)

/Stephan
 

Sabud

Aktiv medlem
Beställde du från eglobalcentral !? Kom gärna med en uppdatering hur det gick sedan, i s f .
Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).
Har handlat från e-infinity ett antal gånger utan några som helst problem så jag är nöjd. Däremot valde jag UK (£) och inte EU (€) som hade blivit 1000:- dyrare.

/Stephan
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).
Har handlat från e-infinity ett antal gånger utan några som helst problem så jag är nöjd. Däremot valde jag UK (£) och inte EU (€) som hade blivit 1000:- dyrare.

/Stephan
Smart! Blev faktiskt billigare även om frakten tillkom om man väljer £. Den är inbakad när man väljer €. Inte mycket för min del, men nån hundralapp.


/Stefan
 

Third eye

Aktiv medlem
(y) Bra att veta att £ och € gav olika priser.
Och att det kan löna sig att jämföra Kashashop på Ebay, som är E-infinity, men ibland bättre priser. Min A7riv var drygt 2k billigare den vägen.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).
Har handlat från e-infinity ett antal gånger utan några som helst problem så jag är nöjd. Däremot valde jag UK (£) och inte EU (€) som hade blivit 1000:- dyrare.

/Stephan
Ja, jag har också handlat lire från E - infinity nu och jag känner mig också helt nöjd. Tänkte bara tipsa om den andra sajten, då den listade produkten är en lusentapp billigare än på E-infinity. Får kolla upp deras Engelska sajt också.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
det kan löna sig att jämföra Kashashop på Ebay, som är E-infinity, men ibland bättre priser.
Synd att jag inte kände till det innan jag beställde min D850, min Sony RX100 M5A, mitt Tamron SP 15 - 30 (G2) och nu mitt Tamron SP 70 - 200 (G2).

Får göra lite noggrannare efterforskningar inför ett ev. köp av ett Tamron 100 - 400: 4,5 - 6,3 (och ev. ett Tamron SP 150 - 600 (G2). Men det senare är tveksamt om det blir aktuellt.

Är nyfiken på Tamrons konverters också, samt deras makro 90 mm 🤪.

Tror jag har drabbats av köpdjävulen 🤣.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
...tror jag har drabbats av köpdjävulen 🤣.
Det är nog sannolikt så :) Men å andra sidan, vi har ett fönster med möjligheter som sakta stängs. Och om man ändå haft en plan att skaffa vissa saker, så är det svårt att låta bli. Det rör sig om ganska mycket pengar i skillnad.
Ska bli intressant och se om E-infinity flyttar verksamheten eller om det dyker upp alternativ.
Folk har ju bevisligen bättre erfarenhet av eglobalcentral.eu än vad jag har, undrar vart de utgår ifrån.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
vi har ett fönster med möjligheter som sakta stängs
Jo, men så är det ju.
Och om man ändå haft en plan att skaffa vissa saker, så är det svårt att låta bli.
Det enda jag ursprungligen tänkt att köpa, var mitt D850 hus. Kan konstatera att det blivit lite mer än så ja 🤣, men som du (återigen) skriver, det är en möjlighet som är på väg att försvinna. Sedan lär det väl inte bli några ytterligare inköp de närmsta 100 åren, eller så.
Det rör sig om ganska mycket pengar i skillnad.
Så är det ju defenetivt. Vet inte hur mycket jag sparat på det jag köpt (hittills), men jag tror inte att 15 lusentappar är (mycket), i överkant...
 
ANNONS