Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Med ordet gråimport brukar man mena import vid sidan av den av tillverkaren utsedda officiella importören (generalagenten, eller ett lokalt dotterbolag), så det förklarar inte helt varför E-infinity inte kan skicka med ett momskvitto.

Gråimport implicerar alltså inte smuggling.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag fick ingen bild på varorna jag beställde senast. Bör jag vara orolig? Har ju hört om andra som fått demo-ex av objektiv skickade till sig.
Beställde förra veckan på måndag, (för tredje gången). Fick bild på ordern och tracking i mejlen på tisdag. När grejerna inte kom på fredag (som de gjort tidigare), skickade jag ett mejl och fick till svar att det dröjde lite p gr av coronan, men jag fick mina grejer igår. Tror inte du behöver vara orolig, det är ju lite turbulent i HK nu, dels p gr av corona, men också p gr av det politiska läget.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
Denna gången har jag lite klagomål på E-infinity faktiskt, tror fan de glömde bort min order.
Av en slump, eller driven av köpdjävulen, så beställer vi alltid på en Söndag eller Måndag. Helt säkert för att vi googlat hela helgen innan köp.
Hursom, vi får nästan alltid mail på Tis eller Ons att ordern är processad och Tors eller Fre så har vi paket att hämta.
Men idag loggade jag in och inget hade hänt (händelseförlopp och bild på vara och följesedel syns där), mailade och bad att få avboka varan om de inte kan skicka, och att de fick ordern just för att det var lagervara, trots att de var 400kr dyrare än konkurrenten och att våra 2 kamerahus, 5 objektiv och gimbal hittills alltid kommit snabbt.
Fick hyggligt snabbt mailsvar att ordertiden är 7-14 dagar...ingen annan text.
Dock fick jag nytt mail 5 min efter med bild på paketet och följesedeln till mig...så det får jag väll ändå se som god service.
Tror fortfarande att de flrst glömde min order :)
Ser inte ut att komma innan helgen dock.
 

Sabud

Aktiv medlem
Gissar att det har blivit lite trögare efter covid19 eller så skyller man på detta. Min senaste order för ett par veckor sedan levererades i dörren efter 9 dagar. 2 dagar till bekräftelse med bild, sedan ytterligare 5 dagar för DHL tillhanda och bara 2 dagar från London till min dörr. Kanske tar det något längre för E-Infinity.uk jämfört med eu ?

/Stephan
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Gissar att det har blivit lite trögare efter covid19 eller så skyller man på detta. Min senaste order för ett par veckor sedan levererades i dörren efter 9 dagar. 2 dagar till bekräftelse med bild, sedan ytterligare 5 dagar för DHL tillhanda och bara 2 dagar från London till min dörr. Kanske tar det något längre för E-Infinity.uk jämfört med eu ?

/Stephan
Min tog 1v. Fick ett paket för nån vecka sen.

/Stefan
 

Third eye

Aktiv medlem
Tjejen köpte sitt 16-35/2.8 iii för nånn månad sedan och det var snabbaste leveransen hittills, 4 dagar. I måndags morse beställde jag stativfästet till E-infinity-sigman från Cyberphoto och det kom idag...4 dagar det med.
Har postens varannandagutdelning börjad gälla paket till ombud oxå?
 

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Någon dom vet om de brukar ha några särskilt bra erbjudanden under black Friday? Tänkte beställa hus och någon glugg. Undrar om det är lönt vänta och se eventuella erbjudanden.
 
ANNONS