Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Det är gott om femstjärniga omdömen men det är ingen större vits med att läsa dem. Man bör läsa de en- och tvåstjärniga för att få ett hum om hur butiken beter sig när något går fel. Sen kan man bestämma sig om man vill handla.
Håller med. Hur klarar de reklamationer och hantering av produkter det är fel på som måste returneras. Ofta kan det nog vara ett helvete att fjärrstyra sånt från Sverige.

Jag har bara en erfarenhet av sådant och det var när det gick fel i en betalning av en SQL-databaskonferens i Seattle. Arrangören hade outsourcat hanteringen av betalningen och den sket sig för den klarade inte hantera ÅÄÖ i mitt namn som stod på bankkortet. Jag försökte då med A och O istället och sedan fick vi betala avgiften dubbelt då de upptäckt felet och hantrat den transaktion som fastnat manuelkt istället.

Sedan ringde jag och maikade massor av ggr utan framgång. De kopplade rutinmässigt ner en när man suttit en viss tid i kön och svarade inte på mail. Det car som att dansa med en myndighet.

Inte förrän vi gått via Master Card och bett dem vrida om armen på vår motpart fick vi våra pengar tillbaka. Det tog ungefär tre månader vill jag minnas.

.... men lycka till med affärerna. Själv skulle jag nog inte göra affärer som dessa nu då många företag hänger på repen p.g.a. Corona.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Håller med. Hur klarar de reklamationer och hantering av produkter det är fel på som måste returneras. Ofta kan det nog vara ett helvete att fjärrstyra sånt från Sverige.

Jag har bara en erfarenhet av sådant och det var när det gick fel i en betalning av en SQL-databaskonferens i Seattle....

.... men lycka till med affärerna. Själv skulle jag nog inte göra affärer som dessa nu då många företag hänger på repen p.g.a. Corona.
Jag har använt e-handeln sedan den kom och köpt mycket från både UK och Tyskland och även reklamerat skrymmande grejer till båda länderna utan några som helst problem.

- Vad har du för belägg för dina påståenden att E-infinity inte sköter sina åtaganden mot sina kunder i Sverige. Det borde väl vara ännu mer smooth 2020 än tidigare?

- Vad är kopplingen mellan E-infinity och ditt företag du nämner i Seattle?

- Vad är det som säger att just E-infinity i din värld "hänger på repen" och vad grundar du det på?

Jag kollade för skojs skull med utgångspunkt "att inte göra affärer med företag som hänger på repen".

Scandinavian photo får väl ses som en renommerad handlare i Sverige? Företaget har 38 omdömen hos Trustpilot varav nästan 50 % är bottenbetyg, dvs 1 stjärna.

Kollade också E-infinity som har närmare 5000 omdömen, varav 90 % ger högsta betyg, dvs 5 stjärnor och bara 3 % ger bottenbetyg.
 
Senast ändrad:

Tony johansson

Aktiv medlem
Så, en Sony A7rIII för 1779 euro. Så mycket billigare än vanliga ställen. Bara att slå till eller?
Kan ju bara svara för mig själv, men inom de senaste månaderna ha jag köpt två gluggar, ett kamerahus och en kompaktkamera från E-infinity och jag går i funderingarna om jag skall köpa en (eller två) gluggar till, om det kan var till någon hjälp för dig.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Skummade igenom tråden och gick glad i hågen in på Einfinity för att köpa mig en Rx100 mark 1 superbilligt, typ 1200 spänn.. Men de hade ju bara dyra kameramodeller! Vafan.. :cry:
 

Third eye

Aktiv medlem
Gäller det samtliga kameror eller just Sony A7R III? Tacksam få veta.
Köpt 2 hus från E-infinity. 5DmkIV med Svenska menyer och A7rIV med Engelska menyer. Tror Engelska gäller för samtliga Sony-hus.

Tror även att man kan anta att E-infinity inte är lika kul att handla hos efter årsskiftet (Brexit ni vet), så man kanske ska se över möjligheten snarast.
 

solvargen

Aktiv medlem
Köpt 2 hus från E-infinity. 5DmkIV med Svenska menyer och A7rIV med Engelska menyer. Tror Engelska gäller för samtliga Sony-hus.

Tror även att man kan anta att E-infinity inte är lika kul att handla hos efter årsskiftet (Brexit ni vet), så man kanske ska se över möjligheten snarast.
Med tanke på "black friday/week " utan några speciella erbjudande på varken kamera/objektiv har funderingarna gått åt att inhandla någon av Fujifilms kameror/objektiv på E -Infinity . Vill helst ha svensk meny och sant som du skriver angående brexit .....är det värt försöket??(ingen fråga..bara tanke)
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
Med tanke på "black friday/week " utan några speciella erbjudande på varken kamera/objektiv har funderingarna gått åt att inhandla någon av Fujifilms kameror/objektiv på E -Infinity . Vill helst ha svensk meny och sant som du skriver angående brexit .....är det värt försöket??(ingen fråga..bara tanke)
Håller med om bristen på bra erbjudanten, versalerna är oproportionerligt mycket större än erbjudandet🙂
Kan va så att det bleknar bredvid E-infinitys "standardpriser".
 

lonian

Aktiv medlem
Köpte nyss ett nikon z 24-70 f2.8 och det gick snabbt hem till mig. Synd att dom inte har fått in Nikon z6 ii ännu. Hoppas brexit skjuts upp.
 
ANNONS