Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Orre

Avslutat medlemskap
Jag vet inte hur det är med 5Ds men jag har köpt en 6D och kameror i R-serien från e-infinty och det har inte varit några problem att ställa in svenska i menyerna utan några hack eller tredjepartsprogram.
Ok. Tack för svar. Nån skrev att dom skickar ut en fråga om man accepterar endast engelska på menyerna. Nån sån fråga har jag inte fått.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Ok. Tack för svar. Nån skrev att dom skickar ut en fråga om man accepterar endast engelska på menyerna. Nån sån fråga har jag inte fått.
Ärligt talat förstår jag inte heller varför det skulle vara ett problem överhuvudtaget. Möjligen om man aldrig någonsin lärt sig engelska. Men även då borde det gå väldigt snabbt att lära sig termerna.
Det är möjligtvis besvärligt om man vill importera ett gäng kameror och göra sig en hacka genom att sälja vidare direkt på den svenska begagnatmarknaden, då lär folk undra varför det inte finns menyer på svenska.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Nån sån fråga har jag inte fått.
Det gjorde dom innan jag la beställning på en Sony RX100 M5(A), men det hindrade inte mig att lägga en beställning på den kameran i vart fall 😉.

Troligtvis beror det på att kameran pratar svenska. Jag skickade förfrågan om Nikon D850 pratar svenska (innan beställning) och fick till svar att det gör den. Har svårt att tro att det skulle vara så mycket annorlunda med Canon.

Men för att sammanfatta; Sannolikt pratar din Canon också svenska.
 
Senast ändrad:

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Ha, jag var tvungen att kolla, och min 5D IV från e-infinity har också alternativet att prata svenska! Jag har inte ens kollat tidigare, jag tog bara för givet på andras kommentarer att deras kameror levererades utan svenska menyer eftersom de var avsedda för brittiska marknaden. Men det har ju funkat utmärkt ändå.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Fan, det kan skita sig ändå...
Blev stopp på Paypal eftersom jag inte kan överföra mer än 25 papp utan att "bekräfta" ett kort. Det i sin tur innebär att vänta på att en dragning på 15 spänn på kortet ska dyka upp i Internetbanken där mottagarfältet utgör en kod man ska fyla i på PayPal. Kan tydligen ta "några dagar". Drygt så in i he**ete, att det ska vara så j**vla svårt att få göra av med sina egna pengar?

Edit: Jag har alltså fört över 45k redan penningtvättkontrollerade slantar från mitt bankkonto till Paypal och omvandlat till euro, ändå kan jag inte använda dessa kontanta medel till att betala med. Jag hade ju kunnat köpa det om jag försökt med kreditkortet, men kortet msåte alltså bekräftas för att jag ska kunna betala kontant! Suck...
 
Senast ändrad:

Ades

Aktiv medlem
Fan, det kan skita sig ändå...
Blev stopp på Paypal eftersom jag inte kan överföra mer än 25 papp utan att "bekräfta" ett kort. Det i sin tur innebär att vänta på att en dragning på 15 spänn på kortet ska dyka upp i Internetbanken där mottagarfältet utgör en kod man ska fyla i på PayPal. Kan tydligen ta "några dagar". Drygt så in i he**ete, att det ska vara så j**vla svårt att få göra av med sina egna pengar?

Edit: Jag har alltså fört över 45k redan penningtvättkontrollerade slantar från mitt bankkonto till Paypal och omvandlat till euro, ändå kan jag inte använda dessa kontanta medel till att betala med. Jag hade ju kunnat köpa det om jag försökt med kreditkortet, men kortet msåte alltså bekräftas för att jag ska kunna betala kontant! Suck...
Tog verkligen inte flera dagar då jag bekräftade mitt kort på paypal.. Tog inte ens en dag om jag kommer ihåg rätt..
 

Orre

Avslutat medlemskap
Idag fick jag nästa mail: "We are pleased to inform you that one or more of your items have been dispatched. The tracking number should be recognised by the courier's system within 24-48 hours and since then, you may track your shipment with this webpage:

Delivery Informations

Courier

DHL"

Så.. allt verkar ticka på...
 

mattias_onlajn

Aktiv medlem
Efter många funderingar så slog jag till på en Fujifilm X-T4 och två fasta objektiv.
Skillnaden jämfört med köp i Sverige var runt 10.000 kr.

PayPal ville by default att jag skulle betala i sek men det gick att välja att betala direkt i EUR istället. Hade jag konverterat till sek istället som Paypal ville så hade det blivit nästan 1000 kr mer.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Tjena! Har du fått något försändelseid än? Jag beställde i söndags så det är nästan samtidigt. Hoppas att det kommer innan nyår
Jag fick det sedvanliga fotot på kameran idag samt ett ordernummer. Det står att trackingnummer kommer inom 1-2 dagar. Min 5DIV tog sex arbetsdagar från beställning tills att jag hade den i handen, blir nog lika nu om det fortsätter i samma takt!

Men det verkar kört att hitta en EOS R -> EF adapter...
 
ANNONS